پیشرفت های قابل قبولی در رشته پزشکی هسته ای داشته ایم

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، قاسم سلطانی در بیست ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین المللی پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی که در بیمارستان رضوی برگزار گردید اظهار کرد: رشته پزشکی هسته ای، رشته ای جدید و نوپایی است و خوشبختانه پیشرفت ها در این حوزه خیلی سریع و حتی فراتر از حد تصور رخ داده است.

پیشرفت های قابل قبولی در رشته پزشکی هسته ای داشته ایم

وی با بیان اینکه تحریم های اعمال شده علیه ایران مانع از پیشرفت در حوزه پزشکی مان نشده است، اعلام نمود: با وجود تحریم های اعمال شده شاهد سرمایه گذاری های زیادی در حوزه سلامت بودیم و نه تنها این تحریم ها مانع رشد علمی و پزشکی ایران نشده، بلکه شاهد درخشش های متعددی بوده ایم و امیدوارم با همکاری تمام همکاران بتوانیم موجب رشد سازمان انرژی هسته ای و شرکت های مرتبط این رشته شویم.

وی با بیان اینکه جای کار در حوزه های مختلف سلامت به ویژه در حوزه رادیوداروها زیاد است، توضیح داد: هدف از برگزاری این رویداد علمی و پزشکی، انتقال دانش ها در مسائل علمی و چالش های صنفی و به روز کردن اطلاعات تخصصی در این حوزه بوده است و امیدواریم تمام مراکز فعال پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی در ایران در جهت حرکت های روبه رشد یاری نمایند.

سلطانی با اشاره به برگزاری کنگره پزشکی هسته ای در بیمارستان رضوی گفت: این کنگره سه روزه با حضور حدود 80 نفر از پزشکان داخلی و خارجی در 10 رشته پزشکی هسته ای برگزار می گردد و پزشکان رشته های قلب، اطفال، داخلی، ارتوپدی، رادیولوژی، سرطان و سایر رشته های تخصصی با آخرین دستاوردهای پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی ایران و جهان آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه باید از پسا برجام برای ورود تجهیزات مدرن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی به داخل کشور استفاده کنیم گفت: این کار نیازمند یاری اقتصادی دولت به پزشکان این حوزه بوده و به روز کردن تجهیزات سبب تشخیص بالاتر شده و عملکرد بهتر نزد فارغ التحصیلان ما در این رشته می گردد.

90 سخنرانی در کنگره پزشکی هسته ای

دبیر علمی بیست ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین المللی پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی نیز در ادامه گفت:این کنگره ملی و بین المللی در مدت سه روز برگزار می گردد و حدود 90 سخنرانی دارد که سعی شده از بهترین افراد پزشکی هسته ای در جهان بهره ببریم و متخصصانی از کشورهای ایران، آلمان، دانمارک، هلند و کانادا به ایراد سخن می پردازند.

رامین صادقی اضافه کرد: همچنین 171 به این کنگره ارسال شده که در این مدت ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 765

به "پیشرفت های قابل قبولی در رشته پزشکی هسته ای داشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های قابل قبولی در رشته پزشکی هسته ای داشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید