چین: آمریکا برای حل موضوع کره شمالی گام های ملموس بردارد

به گزارش تفطن، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه ای از آمریکا خواسته است برای حل موضوع کره شمالی گام های ملموس بردارد.

چین: آمریکا برای حل موضوع کره شمالی گام های ملموس بردارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با روزنامه خلق چین از آمریکا خواست تا گام های ملموس بردارد تا آنچه میان واشنگتن و پیونگ یانگ در اجلاس سنگاپور (2018) مورد توافق نهاده شد، عملی شود.

وی در این مصاحبه از آمریکا و کره شمالی خواسته نقشه راه قابل دسترسی را برای ایجاد صلح و تحقق خلع سلاح کامل در شبه جزیره کره معین نمایند.

وزیر امور خارجه چین تنش های اخیر میان واشنگتن و پیونگ یانگ را به ناکامی اجلاس سنگاپور در سال 2018 مرتبط دانسته و گفته است: بیانیه مشترک به شکل موثری اجرایی نشد و نگرانی های مشروع کره شمالی جدی گرفته نشد یا به آن پرداخته نشد.

در بیانیه مشترک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در سنگاپور امضا شد ترامپ با فراهم کردن تضمین های امنیتی به پیونگ یانگ موافقت کرد و از سوی دیگر کیم نیز تعهد تزلزل ناپذیر خود به خلع سلاح شبه جزیره کره را مورد تاکید قرار داد.

کره شمالی با نزدیک شدن به خاتمه سال 2019 و ضرب الاجلی که کیم جونگ اون رهبر این کشور برای آمریکا معین نموده بود فشارها بر کاخ سفید را افزایش داده است. چند روز پیش پیونگ یانگ خاطرنشان کرد این کاملا به واشنگتن بستگی دارد که تصمیم بگیرد هدیه کریسمسی که قرار است دریافت کند چه باشد. این موضع گیری کره شمالی این حدس را افزایش داد که احتمالا منظور از پیونگ یانگ پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که هدیه ای که کره شمالی برای جشن کریسمس به آمریکا وعده داده است، لزوماً یک آزمایش موشکی جدید نخواهد بود.

به نوشته سی ان ن احتمال این مساله بسیار کم است که کره شمالی در نهایت یک اقدام تحریک آمیز مثل آزمایش موشک قاره پیما یا پرتاب ماهواره را انجام دهد چرا که این اقدامات حتی برای روسیه و چین نیز به شدت تحریک آمیز خواهد بود.

چین و روسیه دوشنبه گذشته پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که بر اساس آن بعضی از تحریم های کره شمالی لغو شود ولی این مساله با مخالفت آمریکا بریتانیا و فرانسه روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 860

به "چین: آمریکا برای حل موضوع کره شمالی گام های ملموس بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا برای حل موضوع کره شمالی گام های ملموس بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید