چین: کلیه گروه های درگیر در سوریه بدون پیش شرط به ژنو2 بروند

به گزارش تفطن، خبرنگاران: نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام نمود، کشورش از کلیه گروه های درگیر در سوریه می خواهد تا بدون وضع کردن پیش شرط برای مذاکره به ژنو2 بروند.

چین: کلیه گروه های درگیر در سوریه بدون پیش شرط به ژنو2 بروند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، دولت چین از کلیه گروه های مسلح و سیاسی سوری درخواست کرد تا بدون وضع کردن پیش شرط وارد مذاکرات ژنو2 شوند.

لیو جیئی نماینده دائم چین در سازمان ملل بیان کرد، کشورش همیشه بر راه کار مسالمت آمیز و دیپلماتیک در سوریه پافشاری نموده است. وی اضافه نمود معارضان و دولت سوریه باید با یکدیگر تبادل نظر نموده و به یک راه چاره مسالمت آمیز دست یافته و دوره جدیدی از فعالیت ةای سیاسی را با رهبری مردم شروع نمایند.

جیئی بیان کرد، دولت چین تبادل نظر میان کلیه طرف های درگیر در سوریه را پیشرفت مهمی در زمینه عمل کردن به قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از آن استقبال خواهد نمود.

گفتنی است که دولت بشار اسد همیشه اعلام نموده است حاضر به شرکت در هرگونه تبادل نظر با معارضان است و در این جهت کوشش های فراوانی همچون چندین دوره عفو عمومی برای تروریست هایی که دستشان به خون کسی آلوده نشده باشد، نموده است اما معارضان و گروه های تروریستی وابسته به آنان همیشه با وضع کردن پیش شرط های غیرمنطقی مانع از برگزاری کنفرانس های سازش شده اند.

به همین دلیل باید به این خبر اشاره نمود که روز گدشته (سه شنبه) سلیم ادریس رئیس یک گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه بیان کرد که نیروهای وفادار به وی در کنفرانس صلح موسوم به ژنو2 شرکت نخواهند کرد و به جنگ علیه دولت سوریه ادامه خواهند داد.

وی در ادامه اضافه نمود: شرایط برای شرکت در کنفرانس ژنو2 مناسب نیست و ما به عنوان یک نیروی نظامی و انقلابی در این کنفرانس شرکت نخواهیم کرد، ما به جنگ در جریان برگزاری کنفرانس ژنو یا بعد از آن خاتمه نخواهیم داد و نگرانی ما احتیاج به تسلیحات و نیرو است.

در خاتمه گفتنی است سازمان ملل متحد روز دوشنبه بیان کرد که کنفرانس صلح ژنو که از حمایت آمریکا و روسیه برخوردار است و در تاریخ دوم بهمن برگزار خواهد شد.

این کنفرانس قرار است با حضور طرف های درگیر در جنگ داخلی سوریه برای خاتمه دادن به بحران خونین این کشور برگزار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 589

به "چین: کلیه گروه های درگیر در سوریه بدون پیش شرط به ژنو2 بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کلیه گروه های درگیر در سوریه بدون پیش شرط به ژنو2 بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید