کاهش ارزبری بیش از 37 میلیون یورو برای داخلی سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

به گزارش تفطن، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: از میز اول خودکفایی تا به امروز، 149 قطعه برای داخلی سازی تعریف شده که تا امروز 87 قطعه با کاهش ارزبری سالانه 69.4 میلیون یورو به فراوری انبوه رسیده است.

کاهش ارزبری بیش از 37 میلیون یورو برای داخلی سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

خبرنگاران - فرشاد مقیمی، در آیین پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، گفت: تعداد 13 پروژه و 18 قطعه در میز پنجم تعریف شده که 14 سازنده داخلی تامین این قطعات را بر عهده دارند. کاهش اندازه ارزبری سالانه این قطعات، 37.4 میلیون یورو است.

کاهش ارزبری میزهای یک تا پنج

وی اضافه نمود: تا به امروز حدود 60 درصد اهداف داخلی سازی قطعات محقق شده است. هدف کاهش ارزبری میزهای یک تا پنج ساخت داخل، برای داخلی سازی 149 قطعه، سالانه 204 میلیون یورو پیش بینی شده است.

مقیمی، پیشران های اصلی آینده صنعت خودرو را کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی، افزایش راحتی و افزایش زیبایی و بعلاوه سبک سازی خودرو برشمرد.

وی گفت: تحقق سبک سازی در گرو استفاده از ورق های سبک تر، تحقق ایمنی در گرو استفاده از ورق های مقاوم تر و در بعضی از بخش ها، احتیاجمند استفاده از قطعات پلیمری و… است.

داخلی سازی ورق های مورد احتیاج تارا

وی، در این باره به داخلی سازی ورق های محصول تارا اشاره نمود. او گفت: بخش قابل توجهی از ورق های مورد احتیاج خودروی تارا داخلی سازی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از چالش های حال حاضر صنعت خودرو را، تامین قطعات الکترونیکی دانست.

او مطرح کرد: لازم است در حوزه داخلی سازی مواد اولیه برق و الکترونیک، فعالیت های لازم به وسیله نهاد و یا سازمان های مسئول با جدیت دنبال گردد.

فراوری انبوه 87 قطعه

وی با بیان این که تا به امروز 87 قطعه به فراوری انبوه رسیده، گفت: 53 قطعه تا خاتمه سال به فراوری انبوه خواهد رسید. مقیمی اظهار امیدواری کرد، با همت قطعه سازان، اهداف میزهای داخلی سازی هرچه بهتر و بیشتر محقق گردد. بعلاوه صنعت خودروی کشور در ادبیات و اقتصاد جهان، نقش سازنده و بزرگی را ایفا نماید.

کاهش ارزبری 69.4 میلیون یورویی

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم که با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون صنایع وزارت صمت، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار گردید، 14 قرارداد میان شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) و قطعه سازان به امضا رسید که چهار قرارداد در حوزه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری و تامین قطعات خودروهای دیزلی بود. در میزهای یک تا پنج خودکفایی تا به امروز بیش از 69.4 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده است.

منبع: ایکوپرس

تست و آنالیز تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی
افزایش 30 درصدی قیمت تایر خودرو و 40 درصدی تایر خودروهای نیمه سنگین
منبع: بیت ران
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2157

به "کاهش ارزبری بیش از 37 میلیون یورو برای داخلی سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ارزبری بیش از 37 میلیون یورو برای داخلی سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید