کشت 245 هکتاری سبزی و صیفی در میاندورود، فراوری 5 هزار تنی

به گزارش تفطن، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت سبزی و صیفی در 245 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان اطلاع داد .

کشت 245 هکتاری سبزی و صیفی در میاندورود، فراوری 5 هزار تنی

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان میاندورود، سید اسماعیل علوی از کشت سبزی و صیفی پاییزه در 245 هکتار زمین کشاورزی شالیزاری و خشکه زاری شهرستان میاندورود اطلاع داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه این شهرستان از منطقه ها مهم کشت انواع سبزیجات در استان است، اظهار کرد: سبزی و صیفی پاییزه نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد خانوار بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه سال جاری 245 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافت، اضافه نمود: پیش بینی می گردد 5 هزار تن محصول از این زمین ها برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد.

علوی با اشاره به اینکه سبزی و صیفی علاوه بر مصرف داخلی به شهرستان های همجوار هم ارسال می گردد، گفت: مهم ترین این محصولات در این شهرستان سیر و پیاز، کاهو، سبزی های برگی و ریشه ای و نخود فرنگی است.

این مقام مسوول درباره مزایای کاشت سبزی و صیفی بیان نمود: محصولات سبزی و صیفی بسیار متنوع هستند و قابلیت کاشت در محیط های کوچک و محدودی مثل گلدان ها و باغچه ها تا مزارع بزرگ چندین ده هکتاری را دارند که دارای ارزش مالی زیادی برای تولیدکنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود اضافه نمود: به علت اینکه سبزیجات به راحتی فروخته می گردد و خریدار آن مردم هستند، همواره بازار خودش را دارد و زمان رشد کوتاهی نسبت به محصولات باغی و بسیاری از محصولات زراعی دارند و هم به عنوان میوه و هم به عنوان سبزی در سبد غذایی قرار می گیرند، بعلاوه ارزش غذایی زیادی در تامین ویتامین ها و فیبر برای بدن دارند به ویژه ارزش اصلی این مواد در تامین بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A - ویتامین C و فولات است که غلات و حبوبات به طور کلی فاقد آن هستند.

وی توضیح داد: به علت محتوای چربی کم و فیبر بالای موجود در این گروه از سبزیجات مصرف آنها احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و بعلاوه سرشار از پتاسیم و منیزیم هستند و در تنظیم فشار خون و عملکرد قلب نقش دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2227

به "کشت 245 هکتاری سبزی و صیفی در میاندورود، فراوری 5 هزار تنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت 245 هکتاری سبزی و صیفی در میاندورود، فراوری 5 هزار تنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید