کشف نهنگ توت عنخ آمون در مصر

به گزارش تفطن، این گونه که کوچک ترین نوع شناخته شده از خانواده منقرض شده باسیلوسور ـ گروهی از نهنگ های کاملاً آبزی باستانی ـ است، توتستوس رایانسیس نام گذاری شد.

کشف نهنگ توت عنخ آمون در مصر

همه نهنگ های باستانی آبزی نبودند. تا قبل از باسیلوسور ها بعضی از اجداد نهنگ ها روی خشکی راه می رفتند. در بخشی از نام این نهنگ توت به کار رفته که از نام فرعون مصری توت عنخ آمون یا پادشاه توت گرفته شده که در سن 19 سالگی درگذشت. دانشمندان باور دارند که این این نمونه نهنگ نیز قبل از مرگ به بلوغ کامل نرسیده بوده که دلیل نامیدن آن به نام توت را شرح می دهد.

این نهنگ های مینیاتوری اغلب در مصر یافت می شوند و گونه تازه در حدود 25 مایلی سایت میراث فرهنگی وادی الهیتان پیدا شده که بنا بر یافته ها یکی از بیش ترین مقادیر فسیل ها را در دنیا فراوری نموده است.

محمد اس. آنتار، نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: کشف گونه تازه نهنگ باسیلوسور به نام توتستوس رایانسیس، فهم ما درباره تاریخچه زندگی بالن ها را به طرز مبسوطی تغییر داده است.

محققان از روی فسیل ناقص این جانور معین کردند که تی. رایانسیس یکی از قدیمی ترین فسیل های نهنگ در سراسر دنیا است که تا به امروز پیدا شده، اما مطالعه دیگری نشان می دهد که این حقیقت نمی تواند تا ابد درست باقی بماند.

این مطالعه که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اجرا شده است می گوید این شانس هست که دانشمندان نهنگ های به مراتب قدیمی تر و کاملا آبزی را پیدا نمایند.

بر اساس این مطالعه گذار نهنگ ها به سبک زندگی کاملا آبزی چندین میلیون سال زودتر از به وجود آمدن توتستوس اتفاق افتاده، اما تا به امروز فسیل هایی برای تأیید اشکال قدیمی تر پیدا نشده است.

منبع:راهنماتو

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2579

به "کشف نهنگ توت عنخ آمون در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نهنگ توت عنخ آمون در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید