گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی

به گزارش تفطن، در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان، طرفین درخصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و گفتگو پرداختند.

گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، آسیا را جزو اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست. جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می روند و ما برای روابط دیرینه و محبت آمیز دو کشور احترام ویژه ای قائلیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی های ایران از بانک های کره جنوبی تاکید نمود: اکنون می توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور یاری نماید استقبال می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در مورد بعضی از موضوعات بین المللی، نسبت به ارتقای همکاری های دو کشور در منطقه و در مجامع بین المللی اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از توافق اجرا شده در مورد انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت کوشش هر دو طرف برای حل این موضوع دانست.

پارک جین، تحولات اخیر در روابط دو کشور را مثبت و معنادار توصیف کرد و با بیان آمادگی کشورش برای تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به عضویت کره جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال پیش رو، نسبت به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم صلح و ثبات در خاور میانه اعلام آمادگی کرد.

در این تماس طرفین با آنالیز مسائل و مخاطرات زیست محیطی، در مورد مشارکت مؤثر در اجلاس بین المللی مبارزه با گرد و غبار که قرار است با همکاری سازمان ملل متحد در تهران برگزار گردد، به بحث و گفتگو پرداختند.

دو طرف بعلاوه با اشاره به سابقه بیش از شش دهه ای روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی، ورود به هفتمین دهه از روابط دیپلماتیک مشترک را پشتوانه ای مهم و ارزشمند در توسعه مناسبات فیمابین توصیف و بر لزوم حفظ و حراست از آن تاکید نمودند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2587

به "گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید