گوآنتانامو زندانی مخوف و مرموز با تنها 40 زندانی!

به گزارش تفطن، بازداشتگاه گوانتانامو نام زندانی نظامی است واقع در پایگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا که در اجاره ارتش آمریکا قرار گرفته است.

گوآنتانامو زندانی مخوف و مرموز با تنها 40 زندانی!

به گزارش، گوانتانامو یکی از بحث برانگیزترین زندان های جهان است. زندانی که در آن آشکارا حقوق بشر توسط طرفداران و دفاع کنندگان این حقوق به حق انسانی به نفع مطامع غربی لگدمال می شود. در این زندان به نام واژه تروریسم هر حقوقی که برای انسان قابل تصور است به او داده نمی شود بلکه لگدکوب هژمونی غربی است.

جنایت ها و شکنجه های انسان هایی که شاید بی گناه بودنشان قابل اثبات است؛ اما اداره کننده این زندان آن را صحیح می شمارد. دولت ایالات متحده در این زندان هر ظلم و جنایتی را جایز می شمارد و هیچ حقوقی برای زندانیان آن قائل نیست.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه گذشته در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسیده، هزینه کلی برای نگهداری از تنها 40 زندانی باقیمانده در زندان گوانتانامو، حقوق نگهبانان و اجرای محکمه های قضایی، تنها در سال 2018 بیش از 540 میلیون دلار بوده است که با یک حساب سرانگشتی به عدد باورنکردنی 13 میلیون دلار برای هر زندانی می رسیم.

برای درک بزرگی این عدد باید بدانید که هزینه نگهداری از یک زندانی در کالیفرنیا سالانه حدود 75.560 دلار است که با اختلافی اندک می توان آن را معادل هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد دانست. اما چه شده که هزینه نگهداری از زندانیان گوانتانامو تا به این حد سرسام آور است؟ آیا زندانیان گوانتانامو روی توالت های طلایی می نشینند یا نوشیدنی های گرانقیمت می نوشند؟

بر اساس گزارش منتشر شده، مقایسه بین زندان گوانتانامو و دیگر زندان های فدرال ایالات متحده تا حدودی نامعقول است. این زندان در جزیره ای خارج از قلمرو اصلی ایالات متحده واقع شده و پنتاگون مجبور است نگهبانانی را به شکل دوره ای و شیفتی به آنجا بفرستد و هزینه هایی مانند نگهبانی گارد ساحلی در آب های اطراف خلیج، پرسنل درمانی، وکلا، قضات و کشیش ها و تمام پرسنل پشتیبانی که باید در درون مجموعه زندان حضور داشته باشند بر بالا رفتن سرسام آور هزینه های این زندان می افزاید. یکی از مشاوران سابق رییس این زندان اخیراً زندان گوانتانامو را هدر دادن پول به شکلی فاجعه آمیز توصیف کرده است.

بخشی از این هزینه ها مربوط به دعاوی حقوقی ارائه شده توسط دادستان ها علیه زندان نگهداری شده در گوانتانامو است که در اغلب موارد برای آن ها اشد مجازات به دلیل ارتکاب اعمال تروریستی درخواست می شود در حالی که گفته می شود اعترافات بدست آمده از زندانیان گوانتانامو اغلب از طریق شکنجه بوده است. نویسنده مقاله مذکور در روزنامه نیویورک تایمز، ادامه این اتهامات و رسیدگی به پرونده های آن ها می تواند میلیاردها دلار هزینه بیشتر داشته باشد.

همچنین برخی از وکلای مدافع که در این پرونده های مرتبط با اعدام توسط پنتاگون استخدام می شوند نیز بر هزینه ها می افزاید. اگر چه میزان هزینه اجرا شده برای این وکلای مدافع هیچگاه منتشر نشده اما گفته می شود که برخی از این وکلا سالانه هزینه ای 500.000 دلاری به پنتاگون تحمیل کرده اند.

علاوه بر این، گفته می شود که علیرغم کاهش قابل توجه تعداد زندانیان در گوانتانامو، هزینه های این زندان همچنان در حال افزایش است.

منبع: روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 630

به "گوآنتانامو زندانی مخوف و مرموز با تنها 40 زندانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوآنتانامو زندانی مخوف و مرموز با تنها 40 زندانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید