10 بازی ویدیویی برتر که از نقاشی الهام گرفته اند

به گزارش تفطن، نمی توان انکار کرد که در طول سال ها، طراحی بازی های ویدیویی به قدری پیشرفت نموده که حتی به یک هنر مناسب برای قرار دادن در موزه ها تبدیل شده است. زمانی بازی ها با تعداد پیکسل و فضای حافظه محدود می شدند، اما امروزه می توانند در هر سبک و سیاقی که می خواهند، خود را ارائه نمایند. از طرفی گاهی اوقات، یک بازی از نقاشی های معروف یا جنبش های هنری الهام می گیرد.

10 بازی ویدیویی برتر که از نقاشی الهام گرفته اند

از دنیا های سورئال و آشفتگی های احساسی که تنها به وسیله سکانس های گسترده نمایش داده می شوند گرفته تا تا بازی هایی که تماما از نقاشی های رنسانس الهام گرفته اند، در اینجا به بازی هایی خواهیم پرداخت که از نقاشی ها و سبک های هنری مختلفی الهام گرفته و تبدیل به شاهکارهایی دیجیتال شده اند.

10. Okami

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Clover Studio

سال انتشار: 2006

پلتفرم: PS2

قبل از اینکه Stray به شما اجازه بازی در نقش یک گربه را بدهد، Okami به شما اجازه می داد که در نقش یک گرگ قرار گیرید. در واقع در این بازی شما در نقش الهه آماتراسو در فرم گرگ او نهاده شده و برای از بین بردن شر از ژاپن کوشش خواهید کرد. در این راه نوعی قلم مو به شما اجازه می دهد که روی خود بازی نقاشی کنید. دنیای اوکامی مملو از رنگ های روشن و خطوط مختلف است. از طرفی مکانیک قلم مو شما را مجبور به استفاده از جوهر می نماید. این سبک هنری را می توان به سبک نقاشی ژاپنی معروف sumi-e نسبت داد. اگرچه sumi-e به طور سنتی فاقد رنگ بود، اما بدون شک از رنگ های این بازی نمی توان ایرادی گرفت.

9. Back To Bed

تهیه کننده: Bedtime Digital Games / سازنده: 2Awesome Studio

سال انتشار: 2014

پلتفرم: PS4 ،Nintendo Switch ،Android

Back to Bed یک بازی پازل محور و معمایی است که شما را وادار می سازد که از خود در هنگام راه رفتن در خواب در برابر خطرات مختلف محافظت کنید. سبک هنری بازی یادآور سورئالیسم است؛ جنبشی هنری که در دهه 1920 ظهور کرد و هدف آن به تصویر کشیدن جنبه های رویایی تر و عجیب و و غریب تر از خود بود. هنگام انجام این بازی، اثر هنری رنه ماگریت به نام پسر انسان را در نظر داشته باشید که دارای یک سیب سبز شناور است که چهره مرد نقاشی را پنهان می نماید. مانند کار ماگریت، این بازی نیز از شما می خواهد که سیب های سبز یکسانی را در مقابل خود قرار دهید و مانع از افتادنتان از لبه های ساختمان های بازی شوید.

8. The Procession To Calvary

تهیه کننده: Joe Richardson / سازنده: Joe Richardson

سال انتشار: 2020

پلتفرم: PC ،PS4 ،Nintendo Switch ،Xbox One ،Android

این بازی ماجراجویی نقطه و کلیک شما را به کاوش در نقاشی های معروف دوران رنسانس وادار می سازد و در عین حال تفسیر رامبرانت (نقاش هلندی) از بلانا، الهه رومی جنگ، را کنترل خواهید کرد. در این بازی شخصیت های آثاری مانند Altarpiece of the Holy Sacrament زنده می شوند و در حین کاوش در محیط های رنگارنگ، تفسیری طنز به وسیله بازی ارائه می گردد. از آنجایی که تمام طرح های هنری این بازی از دوران رنسانس گرفته شده است، برای تماشا تفاسیر واقع گرایانه از مردم، جنگ ها، اسطوره شناسی و بخش هایی از کتاب های مقدس، سازه ها و بسیاری از فرشتگان آماده باشید.

7. Disco Elysium

تهیه کننده: ZA/UM / سازنده: ZA/UM

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PC ،PS4 ،PS5 ،Nintendo Switch ،Xbox One ،Xbox Series X/S

سبک هنری Disco Elysium یکی از اولین چیزهایی است که پس از اجرای بازی توجه شما را جلب می نماید. هنگام طراحی شخصیتی که فکر می کنید مناسب نسخه شما از هری دو بویز است، متوجه خواهید شد که در واقع به تصاویر مختلفی از درون او خیره شده اید. این تفاسیر از دو بویز را می توان به عنوان رویکرد بازی به اکسپرسیونیسم انتزاعی توصیف کرد؛ یک جنبش هنری که در دهه 1940 برای انتقال احساسات درونی گیج کننده، از هم گسیخته و اغلب زشت بشر شکل گرفت. در اثری که در آن به شما گفته می گردد که هر چیزی از جمله خودتان را زیر سوال ببرید، این نگاه درونی نه به عنوان یک تصویر واضح، بلکه به صورت اشکال و رنگ هایی که مشاهده آن ها اغلب ترسناک است، به شما ارائه می گردد.

6. Kiai Resonance

تهیه کننده: Flying Interactive / سازنده: Absorb Reality

سال انتشار: 2015

پلتفرم: PS4 ،Nintendo Switch ،PC

اگرچه ساختار کلی بازی Kiai Resonance به عنوان یک اثر مبارزه ای دوبعدی ممکن است ساده به نظر برسد اما سبک هنری آن پیچیدگی خاص خود را دارد. این بازی مستقل از سبک خاص ژاپنی ukiyo-e برای نمایش مبارزان و دنیای خود استفاده می نماید. یک نمونه معروف از این سبک که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید، موج بزرگ کاناگاوا اثر هوکوسای است. این نقاشی که در موزه ها، آثار هنرمندان دیگر و حتی در انیمه ها ظاهر شده است، دارای موج آبی درخشانی است که بر فراز قایق های ماهیگیری با کوه فوجی در پس زمینه و در نزدیکی کاناگاوا بلند شده است.

5. Inkulinati

تهیه کننده: Yaza Games / سازنده: Yaza Games

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PC ،Nintendo Switch ،Xbox One ،Xbox Series X/S

اگرچه نسخه های دست نوشته با نقاشی های مینیاتوری سنتی معمولا تصاویر کتاب مقدس و قوانین دولتی را به تصویر می کشند، با این حال دست نوشته های بازی Inkulinati ترجیح می دهند که در یک اثر استراتژی استفاده شوند. در بازی باید با ارتشی از حیوانات و موجودات افسانه ای مقابله کنید و در این بین جوهر نیز جمع آوری کنید. لازم به ذکر است که نسخه های دست نوشته قدیمی دارای رنگ هایی روشن بودند و حتی از طلا برای نگارگری آن ها استفاده می کردند تا به تصاویر خود اهمیت بیشتری دهند. حال در این بازی عناصر کمدی حکم طلا را دارد.

4. Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

تهیه کننده: Nintendo ،The Pokémon Company / سازنده: Spike Chunsoft

سال انتشار: 2020

پلتفرم: Nintendo Switch

Pokemon Mystery Dungeon Rescue Team DX نسخه بازسازی شده بازی هایی از سری پوکمون در سال 2006، یعنی Pokemon Mystery Dungeon Blue Rescue Team و Red Rescue Team است. یکی از بزرگترین تغییراتی که در این نسخه های تازه متوجه آن خواهید شد، فضای آبرنگی بازی ها است. از همان لحظه ای که بازی را آغاز می کنید، گویی که در صفحات یک کتاب داستان مصور غرق شده اید. این سبک رنگارنگ یادآور تصویرگر مشهور بریتانیایی یعنی ارنست هوارد شپرد است که بیشتر به خاطر کارش روی وینی پو شناخته می گردد. این رویکرد تازه بازی ها، به آثار پیکسلی آن موقع رنگ و بویی تازه می بخشد.

3. Manifold Garden

تهیه کننده: William Chyr Studio / سازنده: William Chyr Studio

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PC ،iOS

این بازی هنر حل پازل را با قرار دادن شما در دنیایی بی سرانجام و غیرواقعی از الگوها و معماری های زیبا ارتقا می دهد. Manifold Garden در دنیای با مجموعه ای متفاوت از قوانین فیزیکی اتفاق می افتد که در آن بازیکن می تواند گرانش را دستکاری نموده و در این میان باید پازل ها را با استفاده از معماری دنیا حل نماید. طراحی بازی شبیه به آثار موریس اشر، هنرمند هلندی، است. هنرمندی که به خاطر گنجاندن ریاضیات و علوم در طراحی هایش و بازی با پرسپکتیو مشهور بود. یکی از معروف ترین آثار اشر، یعنی Relativity، دیدگاه این بازی را در خصوص چیزهایی که هرگز به آغاز یا سرانجامی قطعی نمی رسند، القا می نماید. این اثر به همان میزان که مسحورکننده است، گیج کننده نیز محسوب می گردد.

2. Sable

تهیه کننده: Raw Fury / سازنده: Shedworks

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PC ،Xbox One ،Xbox Series X/S

در Sable، شما با استفاده از وسیله نقلیه خاص خود دنیا باز و نفس گیر بازی را کشف می کنید. سبک هنری منحصربه فرد بازی با طراحی کارتونی واقع گرایانه از آثار جین ژیرو، هنرمند فرانسوی، الهام گرفته است. او بیشتر به خاطر آثار نوآورانه اش در کمیک بوک ها و داستان های علمی تخیلی که با پرسپکتیو، سایه ها و طرح های برجسته بازی می کردند، شناخته می گردد. لازم به ذکر است که این عناصر همگی در دنیای پر از شن و ماسه این بازی یافت می شوند. برای درک ارتباط بین Sable و گیرود، به کمیک Arzach از او مراجعه کنید. کمیکی که در آن یک قهرمان ساکت دیگر از منظره ها بزرگ، زیبا و تقریبا خالی عبور می نماید.

1. Mini Metro

تهیه کننده: Dinosaur Polo Club / سازنده: Dinosaur Polo Club

سال انتشار: 2015

پلتفرم: PC

برای یافتن آثار هنری لزوما لازم نیست که به موزه بروید. اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید، هنر در همه جا یافت می گردد. این موضوع به ویژه در خصوص بازی مینی مترو صادق است. مینی مترو به شما اجازه می دهد تا یک سیستم متروی کارآمد را برای استفاده مسافران ایجاد کنید. این بازی بعلاوه به شما اجازه می دهد تا پای در کفش هری بک بگذارید؛ فردی که نقشه او در سال 1933 به بهبود سیستم متروی لندن یاری کرد. با اینکه نقشه های قبلی بر فاصله هر ایستگاه از یکدیگر تمرکز می کردند، اما نقشه بک این توقف ها را در یک خط مستقیم تر با هم گروه بندی می کرد. اگرچه بک یک هنرمند نبود اما تکنیک نقشه برداری او که اولین بار در لندن مورد استفاده نهاده شد، قطعا هنگام ایجاد سیستم های متروی شخصی در بازی به شما یاری خواهد نمود.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2467

به "10 بازی ویدیویی برتر که از نقاشی الهام گرفته اند" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 بازی ویدیویی برتر که از نقاشی الهام گرفته اند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ویدیویی برتر که از نقاشی الهام گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید