10 نکته برای آسان شدن فرایند کوتاهی ناخن سگ تان!

به گزارش تفطن، مانند انسان ها، سگ ها هم نیاز دارند که ناخن هاشان به طور مرتب کوتاه شود. اگر ناخن های سگ تان را کوتاه نکنید، آنها بیش از میزان بلند می شوند و می توانند به سگ تان آسیب برسانند.

10 نکته برای آسان شدن فرایند کوتاهی ناخن سگ تان!

اگر ناخن های سگ تان بلند بمانند، علاوه بر اینکه این ناخن های بلند در هنگام خاراندن بدن، خود سگ را آزاد می دهند، می توانند به مبلمان شما هم آسیب برسانند و سطح آنها را خراش دهند. اما گرفتن ناخن، بعضی حیوانات را می ترساند و آنها به راحتی اجازه این کار را به شما نمی دهند.

با انجام کارهایی ساده می توان سگ را ریلکس کرد و ناخن های او را به راحتی کوتاه کرد.

1- زود شروع کنید

به محض اینکه یک توله سگ را به خانه می آورید، یک تمرین ساده با او انجام دهید. هر روز پنجه های او را برای چند ثانیه در دستان تان نگه دارید و اگر سگ اعتراضی نکرد و آرام ماند به او جایزه بدهید. اگر سگ اعتراض کرد و خواست خود را از میان دستان شما رها کند، او را به زور نگه ندارید اما باز هم این کار را با او تکرار کنید تا بفهمد شما نمی خواهید به او آسیبی برسانید.

2- سگ های بزرگ تر

اگر سگی بزرگ تر تهیه کرده اید که به گرفتن ناخن هایش عادت ندارد، با او هم همان کاری را کنید که با توله سگ انجام می دادیم. بعضی سگ ها نسبت به لمس شدن و گرفتن پاها و دستان شان به وسیله دیگران بسیار حساس هستند. درمورد آنها با آرامش عمل کنید و به زور دست و پای آنها را نگیرید چرا که حیوان بیشتر می ترسد و بیشتر از قبل از دست تان فرار می کند. به خاطر داشته باشید که اگر سگ تان در این فرایند آرامش به خرج داد و به شما اجازه داد که دست و پایش را بگیرید، حتما، حتما و حتما به او جایزه بدهید!

3- زمان مناسب را بدانید

وقتی که صدای برخورد ناخن های سگ تان را با کف خانه شنیدید و یا گیرکردن آنها را به فرش دیدید، زمان مناسب برای کوتاه کردن آنها فرا رسیده است. همچنین حواستان به انگشت بالایی (دیکلاو) سگ هم باشد. در بعضی از سگ ها این انگشت در هنگامی که هنوز جوان هستند از دست سگ جدا می شود. اما اگر حیوان شما هنوز آن را دارد باید ناخن آن را هم کوتاه کنید.

4- از کسی کمک بخواهید

اگر کسی باشد که به شما در کوتاه کردن ناخن های سگ تان کمک کند، این پرسه بسیار آسان تر خواهد شد. دوست تان می تواند سگ را نگه دارد تا دست شما برای کوتاه کردن ناخن های سگ خالی باشد. کوتاه کردن ناخن های سگ های کوچک بسیار آسان تر از سگ های بزرگ است.

5- آناتومی ناخن ها را بشناسید

قبل از اینکه شروع به کوتاه کردن ناخن های سگ تان بکنید، آناتومی ناخن های او را بدانید. هر ناخن از قسمت سخت رویی (پروتئینی) و مقداری گوشت که در زیر ناخن است، تشکیل شده. گوشت زیر ناخن همان قسمتی است که خون را به ناخن می رساند. بسیار دقت کنید که در هنگام کوتاه کردن ناخن های سگ تان این قسمت را زخمی نکنید چرا که باعث خونریزی و درد کشیدن زیاد حیوان می شوید.

6- ابزارتان را گردآورید

ابزاری که برای کوتاه کردن و آراستن ناخن سگ تان لازم دارید را در اطراف تان قرار دهید. ناخن گیر، سوهان و هر چیز دیگری که استفاده می کنید. این وسایل را در کنار خود قرار دهید تا مجبور نباشید برای برداشتن آنها سگ را رها کنید و بعد بخواهید دوباره او را بگیرید.

7- کار را شروع کنید

اگر سگ تان را در وضعیتی رو به پایین قرار دهید، فرایند کوتاه کردن ناخن او آسان تر می شود. در بقل دست سگ، در همان طرفی می خواهید کوتاه کردن ناخن ها را از آنجا شروع کنید، بنشینید. دست سگ را بگیرید و آرنج تان را به آرامی روی کمر او قرار دهید تا از تکان خوردن او جلوگیری کنید. برای اینکه از بلند شدن او جلوگیری کنید، اندکی روی بدنش خم شوید.

8- کم کم کوتاه کنید

بهتر است که به یک باره تمام ناخن را کوتاه نکنید و به جای آن در ناخن چند برش کوچک ایجاد کنید و آن را جدا کنید. برش را از 2 میلی متر بالای گوشت زیر ناخن بزنید.

9- جلوی خونریزی را بگیرید

اگر به طور تصادفی ناخن را خیلی عمیق بریدید و باعث ایجاد خونریزی کوچکی در ناخن سگ شدید، از پودرهایی که جلوی خونریزی را می گیرند استفاده کنید. بریدن گوشت زیر ناخن سگ تان را بسیار آزار می دهد پس دفعه دیگر بیشتر مواظب باشید.

10- سگ تان را تشویق کنید

وقتی کارتان تمام شد و همه ناخن های سگ تان تمیز و کوتاه شدند، با دادن جایزه و یا هر چیز دیگری او را تشویق کنید. با این کار سگ تان در دفعات بعدی کوتاه کردن ناخنش، آرام تر خواهد بود.

منبع: فوت و فن / bhg.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2414

به "10 نکته برای آسان شدن فرایند کوتاهی ناخن سگ تان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای آسان شدن فرایند کوتاهی ناخن سگ تان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید