2 هزار کلاس درس تا خاتمه سال در کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش تفطن، سید محمد بطحایی در گفت و گو با خبرنگاران نقش خیرین در توسعه آموزش و پرورش به ویژه در زمینه تخصیص تجهیزات آموزشی به این نهاد را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نقش خیرین به اندازه ای در آموزش و پرورش پررنگ بوده است که در امسال 50 درصد از کلاس های به بهره برداری رسیده کشور توسط خیرین ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

2 هزار کلاس درس تا خاتمه سال در کشور به بهره برداری می رسد

وی با اینکه هشت هزار کلاس درسی در امسال به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: با مشارکت چشمگیر خیران در این زمینه حدود چهار هزار کلاس در کشور ساخته و در اختیار آموزش و پرورش نهاده شد که این مهم نشان دهنده نقش موثر خیران در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش از بهره برداری دو هزار کلاس در کشور تا انتها سال اطلاع داد و توضیح داد: مشارکت خیران در کلاس های در حال ساخت نیز 50 درصد بوده و بر همین اساس از این تعداد کلاس در حدود هزار کلاس توسط خیران آماده بهره برداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

راه اندازی طرح خواهرخواندگی در وزارت آموزش و پرورش

وی از راه اندازی طرح خواهرخواندگی در وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد و گفت: در این طرح، هر خیر هزینه های جاری و تجهیزاتی یکی از مدارس مناطق محروم را متقبل می گردد که با وجود استقبال خوب از این طرح اما باز هم نسبت به ساخت و ساز مدارس، افراد کمتری در این طرح مشارکت داشتند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر احتیاج واحد آموزشی در منطقه لتحر کاشان اضافه کرد: با آنالیز شرایط حاکم ساخت مدرسه در این منطقه بیش از پیش احساس می گردد و امید است با انجام امور قانونی و کارشناسی شاهد ساخت مدرسه در منطقه لتحر کاشان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 286

به "2 هزار کلاس درس تا خاتمه سال در کشور به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هزار کلاس درس تا خاتمه سال در کشور به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید