25 مدل تزیین دکوراسیون باغچه حیاط با گل و گیاهان استوایی

به گزارش تفطن، تزیین دکوراسیون باغچه حیاط با گل ها و گیاهان زیبا برای افراد علاقمند به طبیعت مطمئنا یکی از لذت بخش ترین کارهای جهان خواهد بود. آب و هوای ایران بگونه ای است که تابستان های داغی دارد و از طرفی زمستان ها بخصوص در شب ها دما به زیر صفر درجه می رسد (منطقه ها غیر استوایی) و اینطور به نظر می رسد که پرورش بسیاری از گیاهان زیبای استوایی در باغچه های منازل مسکونی ناممکن باشد اما در این مطلب باغچه هایی را مشاهده خواهید کرد که از گیاهان سرسبز استوایی در تزیین حیاط منزل خود استفاده نموده اند.

25 مدل تزیین دکوراسیون باغچه حیاط با گل و گیاهان استوایی

جهت دریافت خدمات فضای داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

برترین چیزی که باعث زیبایی حیاط یک خانه میگردد داشتن یک باغچه کوچک و پرورش گیاه است. با این کار میتوانید در روز های پر استرس خود را آرام کنید. امروزه بیشتر ویلا ها دارای یک باغچه و استخر هستند داشتن باغچه تاثیر زیادی در زیبایی ویلا دارد.بیشتر کسانی که اهل پرورش گیاه و علاقه زیاد به گل و درخت دارند حتمی در خانه خود باغچه زیبا درست مینمایند. بیشتر افراد فکر مینمایند چون حیاط و خانه کوچکی دارند نمیتوانند یک باغچه داشته باشند و باغچه حیاط ای که در یک حیاط کوچک درست میگردد نمیتواند جای یک حیاط و باغچه عظیم را بگیرد. درست کردن باغچه در حیاط به فضا بستگی ندارد اگر یک حیاط میانه دارید که میتوانید در آن چند گل و درخت بکارید یک فضای مناسب برای درست کردن باغچه هست. چون باغچه را در حیاط خود درست میکنید سعی کنید از گل ها و درخت های زیبا بهره ببرید تا باعث مجذوب کنندهیت خانه شما باشد. این روزا بیشتر در روز ها هوا گرم و شب ها سرد است پس باید در انتخاب گل و درخت ها هم دقت کنید تا با توجه به آب و هوای منطقه ها خود گل و درخت را انتخاب کنید. یکی از خوبی ها وزیبایی های داشتن باغچه در حیاط این است که بیشتر روز ها که هوا گرم است. بخاطر داشتن باغچه در حیاط میتوانید زیر درخت ها و در باغچه خود در سایه بشینید. باغچه در ویلا ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه دارد.اما باید بیشتر توجه کنید تا برترین گل ها و درخت ها را در حیاط خود بهره ببرید ما در این مطلب به شما یاری میکنیم تا بتوانید برای خانه خود یک باغچه زیبا درست کنید تا باعث جلب توجه همگان گردد.

ابتدا از گیاهان بوته ای آغاز می کنیم. در زمینه باغداری و پرورش گل و گیاه هیچ چیزی زیباتر از حیاطی تزیین شده با گیاهان استوایی وجود ندارد، بخصوص زمانی که از باغچه های عمودی استفاده می کنید بطوری که تمام دیوار به وسیله این گیاهان پوشش داده می گردد. گیاهانی که در زیر مشاهده خواهید علاوه بر محیط های استوایی در آب و هوای منطقه ها معتدل مانند ایران هم به خوبی پرورش می یابند. گیاهانی مانند آکوروس، کارکس (زنبق استوایی) ، گل شیپوری و بگونیا از جمله گیاهان مقاوم استوایی هستند و در برابر سرمای هوای منطقه ها کم ارتفاع ایران به زیستن خود ادامه می دهند. البته این گیاهان به آب زیادی برای رشد کردن احتیاج دارند پس به این نکته هم توجه داشته باشید.

انواع گیاهان استوایی مناسب حیاط

گل و گیاهان استوایی برای تزیین باغچه حیاط بسیار زیبا و خوشگل می باشند و به طور کلی فضا باغچه و حیاط را عوض می نمایند، تعداد گل های استوایی که در آب و هوای ایران دوام می آورند کم نیست که در ادامه می خواهیم آن ها را همراه با ترفند های برای دکوراسیون باغچه برایتان بگوییم .

گل آفریقایی که به آن بنفشه آفریقایی هم می گویند که دارای برگ های مخملی هست و برای تزیین باغچه بسیار زیباست ، اگر در پی این هستید که در زمستان هم باغچه زیبا و سبز داشته باشید حتما گل آماریلیس را بکارید این گیاه در زمستان گل می دهد و دارای رنگ های مختلفی هست.

گل شیپوری همانطور که در بالا هم معرفی کردیم یکی دیگر از گیاهان استوایی است که بسیار محبوب و پر هوادار می باشد که در انواع رنگ های زیبا در دسترس قرار گرفته است.

از دیگر گل های استوایی می توان به گیاه مجذوب کننده بگونیا ، گیاه دم گربه ای به نام آکالیف که بسیار ظاهر جالبی دارد و دارای گل های قرمزی مانند دم گربه می باشد ، اشاره نمود.

برای تزیین و دکوراسیون باغچه خود به مکانی که در دسترس دارید و حیاط تان دقت کنید ، اگر فضای شما کم است می توانید از شلف های دیوار بهره ببرید و اگر فضا کافی در دسترس دارید سعی کنید از انواع گیاهان در باغچه خود بهره ببرید و درخت یا گل بکارید نه فقط یک نوع گیاه

اگر علاقه دارید در باغچه حیاط خود بیشتر از گیاهان درختی بهره ببرید بطوری که ارتفاع چندان بلندی هم نداشته باشند، بامبو برترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. بامبو گیاه تهاجمی نیست به این معنی که به محیط های اطراف خود پخش نمی گردد بنابراین به داخل حیاط نفوذ نمی کند. در شکل زیر مشاهده می کنید که گیاه بامبو چقدر زیبا در زمینه دیوارهای سفید رنگ خود را بنمایش می گذارد.

در ادامه دیگر باغچه های تزیین شده به وسیله گیاهان استوایی را مشاهده خواهید کرد.

باغچه آرایی حیاط - تزیین باغچه حیاط منزل - باغچه آرایی حیاط کوچک - گل آرایی باغچه حیاط - تزیین دور باغچه

منبع: اتاق
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2075

به "25 مدل تزیین دکوراسیون باغچه حیاط با گل و گیاهان استوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 مدل تزیین دکوراسیون باغچه حیاط با گل و گیاهان استوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید