5 فایده پیاده روی معکوس

به گزارش تفطن، پیاده روی همواره یکی از تمرینات ورزشی اساسی بوده است که هر کسی می تواند آن را در هر زمان و مکانی انجام دهد. اما می توان این ورزش مفید را به گونه ای دیگر نیز انجام داد.

5 فایده پیاده روی معکوس

پیاده روی به شکل معکوس!

براساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی ورزشی منتشر شد، پیاده روی و دویدن معکوس، ورزش بسیار مفیدی برای قلب است و به دلیل سوزاندن کالری بیشتر، تاثیرات قابل توجهی نیز بر کاهش وزن و ساختار کلی بدن دارد اما این همه ماجرا نیست. برای این که با دیگر فواید این نوع پیاده روی آشنا شوید با ما همراه باشید.

تقویت هماهنگی بدن

کارشناسان می گویند راه رفتن معکوس باعث بهبود هماهنگی بدن می گردد. مسلما حرکاتی که در راه رفتن معکوس انجام می دهید برخلاف حرکات معمول بدن است، بنابراین برای انجام این حرکات به هماهنگی بهتر بدن تان احتیاج دارید. ذهن تان نیز باید بتواند شما را بهتر هدایت کند. از این رو تمرکز شما نیز تقویت خواهد شد.

تقویت پاها

ما معمولا رو به جلو حرکت می کنیم و بنابراین عضلات خاصی که در قسمت پشتی پاهای ما وجود دارد درگیر نمی گردد. پیاده روی معکوس با به حرکت درآوردن این عضلات باعث تقویت آنها و درنتیجه تقویت پاها می گردد.

کاهش فشار بر زانوها

طبق نتایج تحقیقی که در مجله BMC Musculoskeletal Disorders منتشر شد، افرادی که از درد یا آسیب دیدگی زانو رنج می برند می توانند از پیاده روی معکوس برای توانبخشی زانو استفاده نمایند زیرا در این نوع حرکت، فشار بسیار کمی بر زانوها وارد می گردد.

نتایج مطالعه دیگری که در مجله بیومکانیک منتشر شده نیز نشان داد دویدن معکوس باعث کاهش درد قدامی زانو می گردد که از شایع ترین مسائل زانوست.

اثرات درمانی

براساس دستاوردهای مطالعه ای که در مجله Physical Therapy Science منتشر شد، پیاده روی معکوس با یاری به بهبود تعادل باعث ترشح هورمون های شادی می گردد و حواس شما را آرام نگه می دارد.

جلوگیری از کمردرد

براساس اطلاعات حاصل از مطالعه منتشر شده در نشریه Journal of Chiropractic Medicine، انعطاف کافی نداشتن عضلات عقب ران، می تواند به کمردرد منجر گردد. 15 دقیقه پیاده روی معکوس در طول روز می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

نکاتی که باید در پیاده روی معکوس در نظر داشته باشید

اگر از تردمیل استفاده می کنید، سرعتش را کم کنید و در صورت پیاده روی در فضاهای باز از نبود هرگونه مانعی در مسیرتان مطمئن شوید.

برای ایمنی مچ پا کفش مناسب بپوشید.

برای کسب نتایج بهتر می توانید راه رفتن به جلو و عقب را به صورت ترکیب با یکدیگر انجام دهید.

مترجم: یاسمین مشرف - سلامت / روزنامه خبرنگاران

منبع: healthshots.com

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1915

به "5 فایده پیاده روی معکوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فایده پیاده روی معکوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید