69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند، لزوم توجه به واکسیناسیون بچه ها

به گزارش تفطن، کمیسیون ملی بهداشت چین گفت: بیش از 969 میلیون نفر از مردم این کشور یا حدود 69 درصد از کل جمعیت این کشور تا روز دوشنبه به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه شده اند.

69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند، لزوم توجه به واکسیناسیون بچه ها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، براساس داده های کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین ، بیش از 969 میلیون نفر از مردم این کشور یا حدود 69 درصد از کل جمعیت این کشور تا روز دوشنبه به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه شده اند.

وو لیانگیو، معاون بخش کنترل و پیشگیری از بیماری های کمیسیون ملی بهداشت، روز سه شنبه در یک نشست خبری در پکن گفت: در مجموع، بیش از 2.11 میلیارد دز واکسن کووید 19 در سراسر کشور تزریق شده است.

به گفته وی، بیش از 1.09 میلیارد نفر یا حدود 77.6 درصد از کل جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند.

وو لیانگیو اضافه نمود: نزدیک به 162.3 میلیون دز واکسن کووید 19 برای خردسالان بین 12 تا 17 سال تزریق شده است.

هدف چین دستیابی به مصونیت گله ای تا پایان سال جاری است. به گفته ژونگ نانشان، رئیس کمیسیون ویژه کارشناسان کمیته دولتی بهداشت و درمان چین، این کشور برای رسیدن به این هدف به واکسیناسیون بیش از 80 درصد جمعیت خود احتیاج دارد.

چه چیزی پشت سر افزایش نرخ عفونت در میان بچه ها در ایالات متحده است؟

بر اساس داده های آکادمی پزشکان آمریکا، ایالات متحده تا 26 آگوست، 4.79 میلیون مورد کووید 19 را در بین بچه ها گزارش کرده بود و تنها در یک هفته قبل از آن، بیش از 200 هزار ابتلای تازه میان بچه ها گزارش شده بود.

وانگ چینگ هوآ، کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین (CDC) در مورد دلایل افزایش نرخ ابتلا به کووید 19 در بچه ها آمریکایی گفت: کارشناسان بهداشت چینی به این شرایط توجه کرده اند و نکاتی دریافته اند: عمدتا سه دلیل پشت این قضیه وجود دارد؛ در مرحله اول، نوع دلتا با شدت سرایت بیشتر در بسیاری از کشورها به گونه غالب تبدیل شده است. ثانیاً، واکسیناسیون با افراد مسن و سایر گروه های اولویت دار آغاز شد. بچه ها به طور رسمی در این طرح گنجانده نشده اند و دیر واکسینه می شوند. بنابراین نسبت بچه های که در برابر ویروس ایمن هستند نسبتاً کم است. ثالثاً، اقدامات پیشگیری و کنترل به میزانی که باید، سختگیرانه نبوده است که این امر باعث افزایش میزان عفونت در بچه ها می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2086

به "69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند، لزوم توجه به واکسیناسیون بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند، لزوم توجه به واکسیناسیون بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید