افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار

به گزارش تفطن، رئیس مجلس قرقیزستان گفت: مبادلات تجاری بین این کشور و روسیه به دلیل کوشش دولت ها رشد نموده و به زودی به 2 میلیارد دلار می رسد.

افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، در آستانه برگزاری نشست مجلسی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، داستان بیک آدینه بیک اف رئیس مجلس قرقیزستان و ویچسلاف والادین رئیس دومای روسیه در شهر بیشکک دیدار کردند.

آدینه بیک اف در این دیدار گفت: دولت قرقیزستان از همکاری استراتژیک با روسیه راضی است و میزبانی نشست شورای مجلسی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت ملی برای بیشکک افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: در چارچوب مشارکت دوجانبه به طور دائم بازدیدهای متقابل و در سطوح مختلف برگزار می گردد و در این رابطه، سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه گذشته به قرقیزستان برای تقویت و تعمیق همکاری قرقیزی- روسی سهم قابل توجهی را داشت و در قالب آن سفر اسناد مهم به امضا رسید.

رئیس مجلس قرقیزستان توضیح داد: مبادلات تجاری بین قرقیزستان و روسیه به دلیل کوشش دولت های 2 کشور رشد کرد و به زودی به 2 میلیارد دلار می رسد.

این مقام خاطر نشان کرد: دولت قرقیزستان یاری های نظامی- تجهیزاتی روسیه برای تسهیل همکاری بیشکک با اتحادیه مالی اوراسیا را ارزشمند می داند.

آدینه بیک اف گفت: به دلیل عفو مهاجرین کاری، حذف اسامی قرقیزها از فهرست سیاه سرویس مهاجرتی روسیه و مجوز استفاده از گواهینامه های رانندگی قرقیزی تشکر می کنیم.

رئیس مجلس قرقیزستان توضیح داد: سفرهای متقابل در سطوح عالی و دیدارها در قالب مراسم بین المللی، بین مجلسی، ارتباط تنگاتنگ بین سیستم های قانونگذاری و نشست های مشترک کمیته های مجلسی نشانگر علاقه مندی 2 کشور برای توسعه همکاری به نفع مردمان قرقیز و روسیه به حساب می آید.

وی اضافه نمود: دولت قرقیزستان از هر گونه مشارکت بین مجلس قرقیز و دومای روسیه، همایش بین مجلسی سازمان همسود، شورای مجلسی سازمان پیمان امنیت جمعیت و سازمان های مجلسی دیگر حمایت می نماید.

این مقام قرقیز گفت: خوشبختانه همکاری نظامی و نظامی- تجهیزاتی قرقیزستان و روسیه با توجه به رشد تهدیدات معاصر، تقویت می گردد و امیدواریم ادامه توسعه شورای مجلسی سازمان پیمان امنیت جمعی و تعامل سیستم های قانونگذاری کشورها برای تقویت امنیت و ثبات منطقه ای یاری کند.

والادین نیز گفت: قرقیزستان با بسیاری از شرکای روسیه تفاوت دارد. بیشکک نگاه ویژه ای نسبت به زبان روسی دارد و این عامل برای تقریب مردمان یاری می نماید.

این روس مقام گفت: روسیه علاقه مند به هماهنگی بین نمایندگان مجلس دیگر کشورهای منطقه درباره توسعه سازمان پیمان امنیت جمعی و اجرای اهداف آن است که به وسیله گفت وگو می توان به توسعه روابط رسید.

در ادامه رئیس مجلس قرقیز و دومای روسیه به آنالیز مسائل همکاری در حوزه آموزش، پروژه های بشردوستانه و فرهنگی پرداختند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 387

به "افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار" امتیاز دهید

1 کاربر به "افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید