چین: برای یاری به حل بحران ونزوئلا آماده ایم

به گزارش تفطن، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت؛ پکن برای یاری به دولت ونزوئلا و نیروهای مخالف در دستیابی به صلح مسالمت آمیز آماده است.

چین: برای یاری به حل بحران ونزوئلا آماده ایم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گنگ شوانگ در جمع خبرنگاران در پکن اضافه نمود: مواضع چین در خصوص ونزوئلا دقیق و غیر قابل تغییر است؛ ما از کوشش های بین المللی برای ارتقای صلح و همچنین یاری به دولت و مخالفان ونزوئلا در جست وجوی سریع ترین راه چاره سیاسی به وسیله گفت وگو و مشاوره حمایت می کنیم.

شوانگ بدون تأیید این خبر که آیا چین دعوت نامه ای برای حضور در نشست لیما در خصوص اوضاع ونزوئلا دریافت نموده است، گفت؛ پکن کوشش های سازنده خود را ادامه خواهد داد.

پیش از سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین، نستور پوپولیزیو وزیر خارجه پرو از کوشش دیپلماتیک برای حل بحران ونزوئلا اطلاع داد و گفت که از بعضی کشورها از جمله چین، روسیه، کوبا، بولیوی و ترکیه برای برگزاری یک کنفرانس در لیما دعوت نموده است.

وزیر خارجه پرو اضافه نمود: از مقامات کشورهای، مختلف دعوت شده که در ماه اوت (مرداد / شهریور) در کنفرانس ابتکاری پرو درباره بحران ونزوئلا شرکت نمایند.

وی پیش تر (بهمن 97) اعلام نموده بود که گروه لیما متشکل از 13 کشور آمریکای لاتین به همراه کانادا، مخالف اقدام نظامی برای حل بحران ونزوئلا است.

گروه لیما متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است.

این گروه سال 2017 با هدف کوشش برای یافتن راه چارهی مناسب برای بحران سیاسی و مالی ونزوئلا تشکیل شد.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز دوره دوم دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و این کشور را با بحران سیاسی روبرو کرد.

تحریم های شدید آمریکا علیه دولت قانونی مادورو و همراهی کشورهای مختلف، ونزوئلا را با بحران شدید مالی روبه رو نموده اما دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین، با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 806

به "چین: برای یاری به حل بحران ونزوئلا آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: برای یاری به حل بحران ونزوئلا آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید