انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور

به گزارش تفطن، یک روزنامه بلژیکی با انتقاد از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور، مدعی شد که آنکارا با این کار به ترویج افراطی گری یاری می نماید.

انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با خرید تور آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه بلژیکی لا لیبره طی یادداشتی درباره سیاست ترکیه در ساخت مسجد و اعزام امام جماعت برای آنها، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را به ترویج عقاید تروریستی و افراطی گری در بلژیک متهم کرد.

این روزنامه با اشاره به تصمیم ترکیه برای اعزام چهل امام جماعت جدید برای مساجد ساخت سازمان دولتی دیانت در بلژیک در سال آینده میلادی، نوشت: دیانت به بازوی بلند رژیم ترکیه شهرت دارد که البته نگران مسائلی ورای مذهب است.

لا لیبره به نقل از دستگاه امنیتی بلژیک نوشت: [سازمان] دیانت جمعیت ترکیه ای ها [در بلژیک] را با دشمن نشان دادن مخالفان اردوغان، قطبی می نماید.

این روزنامه همچنین با مجادله آمیز خواندن تصمیم دولت ترکیه برای اعزام امام جماعت برای مساجد خود در بلژیک، شرح داد: زیرا دولت [بلژیک] تمایل دارد این روحانیون توسط مجمع مسلمانان بلژیک آموزش دیده و منصوب شوند.

سازمان دیانت یا اداره امور مذهبی، یک نهاد دولتی در ترکیه است که در سال 1924 ذیل بند 136 قانون اساسی این کشور تاسیس شد. وظیفه این سازمان طبق قانون اجرای امور عقیدتی، عبادی و اصول اسلام، روشنگری عمومی درباره این آیین الهی و اداره اماکن مقدس از جمله مساجد است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 955

به "انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روزنامه بلژیکی از اعزام روحانیون ترکیه ای به مساجد این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید