ایتالیا فرستاده ویژه در لیبی مشخص می نماید

به گزارش تفطن، وزیر خارجه ایتالیا پس از بازگشت از سفر به لیبی و دیدار با ژنرال خلیفه حفتر و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی این کشور، از معین فرستاده ویژه در لیبی اطلاع داد.

ایتالیا فرستاده ویژه در لیبی مشخص می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دی مایو وزیر خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه گفت که در دیدار با ژنرال خلیفه حفتر از وی برای سفر به روز طی چند هفته آینده دعوت نموده است.

او اضافه نمود که دولت ایتالیا تصمیم دارد فرستاده ویژه ای در لیبی به منظور برقراری روابط سیاسی عالی، مستمر و مستحکم با تمامی طرف های لیبیایی، معین کند.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین گفت که ظرف امروز یا فردا با فائز السرج رئیس دولت وفاق ملی لیبی تماس تلفنی برقرار نموده و نتایج سفر اخیر خود به لیبی را آنالیز خواهد نمود.

طبق گزارش وبگاه ارم نیوز، وزیر خارجه ایتالیا درباره امضای توافقنامه بین ترکیه و لیبی نیز توضیح داد که این توافقنامه همه امور را پیچیده می نماید و به منافع دو کشور در اتحادیه اروپا لطمه می زند و اروپا نیز در اندیشه معین ژوزف پورلی نماینده عالی اروپا به عنوان فرستاده در لیبی است.

وزیر خارجه لیبی همچنین گفت که گفت وگو های ایتالیا درباره لیبی طرف های مختلف اروپایی، آمریکایی، روسیه و چین را شامل خواهد شد.

وی تمایل ایتالیا برای ایفای نقش بیشتر در قضیه لیبی به وسیله تماس با همه طرف های لیبیایی را مورد تأکید قرار داد.

او همچنین به خطرات اقدامات تروریستی و اوضاع نابسامان انسانی در لیبی اشاره و اضافه نمود که ایتالیا روز سه شنبه (دیروز) شماری از بچه ها مبتلا به سرطان شهر بنغازی را پذیرش کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 829

به "ایتالیا فرستاده ویژه در لیبی مشخص می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا فرستاده ویژه در لیبی مشخص می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا فرستاده ویژه در لیبی مشخص می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید