این کوکوی متفاوت را حتما امتحان کنید

به گزارش تفطن، کوکو از جمله غذاهایی است که زمستان و تابستان ندارند ولی از آنجا که مجبور نیستیم آن را داغ داغ مصرف کنیم و سرد آن هم معمولا به همان خوشمزگی گرمش است، می توان آن را یکی از مناسب ترین غذاهای تابستانی در نظر گرفت.

این کوکوی متفاوت را حتما امتحان کنید

کوکوها برای مسافرت و پیک نیک هم بسیار مناسبند. از نام عجیب و غریب این کوکو تعجب نکنید. این کوکو هم از همان کوکوهای مناسب فصل است که در گیلان زمین پخته می گردد. فقط با توجه به اینکه در این کوکو مرغ به کار رفته، نسبت به دیگر کوکوهای مشابه فسادپذیرتر است و برای نگهداری احتیاج به فضای خنک دارد.

مواد لازم

200 گرم فیله مرغ

200 گرم لوبیای سبز

3 عدد تخم مرغ

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز

یک عدد پیاز

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

3 حبه سیر

3 ق چ زعفران آب شده

روغن به میزان لازم

1. فیله مرغ را در یک قابلمه با کمی آب و میزانی زردچوبه و نمک آب پز کنید و بگذارید تا آب آن تمام گردد. سپس تکه های مرغ را با چاقو برش زده و خلالی خرد کنید. حالا تکه های مرغ را با میزانی روغن در تابه تفت دهید. لوبیاها را هم بعد از پاک کردن به همان حالت درسته آب پز کنید.

2. پیاز را به صورت خلالی ریز کنید و در تابه با میزانی روغن تفت دهید تا طلایی گردد. لوبیاها را هم که از قبل پخته اید، خرد نموده همراه با تکه های مرغ، نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و هم بزنید تفت داده گردد. در این فاصله فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد نموده و سیر را هم پس از رنده کردن به مواد بیفزایید. حالا تفت دادن را ادامه دهید تا مواد طعمشان را به هم بدهند.

3. بعد از آماده شدن مواد، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط کاملا سرد گردد. مواد را داخل کاسه ریخته، تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید و خوب هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن زعفران است.

4. در خاتمه یک تابه را روی حرارت قرار داده میزانی روغن را در آن داغ کنید. حالا مواد کوکو را در تابه بریزید و حرارت را کم نموده، اجازه دهید تا یک طرف آن کاملا سرخ گردد. سپس کوکو را برش زده و برگردانید تا طرف دیگر هم به همین صورت سرخ گردد. بعد از حدود 15 دقیقه، حرارت را خاموش نموده و کوکو را در ظرف مناسب سرو کنید.

یه جور دیگه

می توانید این کوکو را داخل فر هم درست کنید. برای این کار فر را از یک ربع پیش با 180 درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس مایه کوکو را در ظرف پیرکس یا تابه ای با دسته فلزی بریزید و آن را در طبقه وسط قرار داده و برای حدود 20 دقیقه اول با شعله پایین و بعد 15 دقیقه با شعله بالا بپزید.

فوت وفن

اگر تخم مرغ را در مخلوط مواد داغ بریزید، بلافاصله بسته شده و دیگر کارکرد اصلی اش را در پخت کوکو ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2580

به "این کوکوی متفاوت را حتما امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کوکوی متفاوت را حتما امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید