بیشترین صدمات سوختگی در چهارشنبه سوری ناشی از برافروختن آتش است

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، سعید کریمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال گذشته در حوادث چهارشنبه سوری، 29 مورد سوختگی بر اثر آتش، 20 مورد بر اثر ترقه و چهار مورد براثر فشفشه بودند.

بیشترین صدمات سوختگی در چهارشنبه سوری ناشی از برافروختن آتش است

وی بیان داشت: از 53 نفر سوختگی در چهارشنبه سوری سال گذشته، 40 نفر زیر پنج درصد سوختگی داشتند و هشت نفر بین 5 تا 19 درصد سوختگی داشتند و 5 نفر بیش از 20 درصد سوختگی داشتند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اضافه نمود: از 53 نفر سوختگی در سال گذشته هشت مورد بستری داشتیم که از این تعداد دو نفر زن و 6 نفر مرد بودند.

وی ادامه داد: همچنین 45 نفر به شکل سرپایی مداوا شدند که از این تعداد 32 مرد و13 زن هستند.

کریمی گفت: در امسال 6 نفر براثر سوختگی بر اثر حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان ارجاع داده شدند که پنج نفر سرپایی و یک نفر بستری شد.

کریمی نیز با اشاره به اینکه سال 95 تعداد مصدومین چهارشنبه سوری 49 نفر بودند که 42 نفر سرپایی مداوا و هفت نفر بستری شدند، ادامه داد: متاسفانه سال 96 تعداد حادثه دیدگان به نسبت سال 95 افزایش یافت.

وی گفت: تمامی پرسنل و متخصصین وتیم های پزشکی بیمارستان برای ارائه خدمت به بیماران آماده باش کامل هستند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بیشترین حادثه دیدگان سوختگی در حوادث چهارشنبه سوری مردها هستند.

غفور راستین گفت: هر ساله عابرین پیاده بیشترین متاثرین از انفجارهای چهارشنبه سوری هستند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی است و بیشترین موارد سوختگی در این حوادث به مردها اختصاص دارد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان با توصیه به شهروندان در مقابل حادثه دیدگان و مصدومین، گفت: با مشاهده مصدومین از انجام اعمال خودسرانه پیشگیری نمایند و نه پماد سوختگی نه سیب زمینی یا آبی روی محل سوختگی و زخم ناشی از سوختگی را انجام ندهند و بلافاصله با امدادگران اورژانس با شماره 115 تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تمام پایگاه های اورژانس پیش بیمارستان به حالت آماده باش کامل است، اضافه نمود: همچنین در این ایام و شب چهارشنبه سوری تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی و خیریه ای به حالت آماده باش کامل هستند.

راستین ادامه داد: شهروندان به محض دیدن آتش بلافاصله با امدادگران آتش نشانی و شماره 125 تماس بگیرند و از وقوع حادثه جلوگیری نمایند.

وی گفت: به منظور افزایش آگاهی مردم اقدام به نصب بنر، توزیع پمفلت های آموزشی، ایجاد برنامه های طنز آموزشی به نام آقای مستدام، اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها و گفتگوهای تلویزیونی و نشان دادن خطرات و حوادث چهارشنبه سوری با مواد منفجره و ترقه و فشفشه به وسیله صدا و سیما کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 341

به "بیشترین صدمات سوختگی در چهارشنبه سوری ناشی از برافروختن آتش است" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیشترین صدمات سوختگی در چهارشنبه سوری ناشی از برافروختن آتش است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین صدمات سوختگی در چهارشنبه سوری ناشی از برافروختن آتش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید