تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای تایلند، الجزایر و سنگال به ظریف

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، سفرای جدید الجزایر، تایلند و سنگال بعدازظهر روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کردند.

تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای تایلند، الجزایر و سنگال به ظریف

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید الجزایر با اشاره به سابقه روابط دیرینه دو کشور ایران و الجزایر گفت: ما در یک منطقه قرار داریم و با چالش های مشابه مانند تروریسم و افراط گرایی روبرو هستیم و آماده ایم روابط مان را در همه زمینه ها با الجزایر توسعه دهیم.

ظریف با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید الجزایر در ماموریتش در جمهوی اسلامی ایران به زمینه های گسترش همکاری های دو کشور در زمینه مسایل دو جانبه و هماهنگی در مجامع بین المللی اشاره نمود و اضافه نمود: بویژه در جنبش عدم تعهد، مساله انرژی و نیز همکاری های پارلمانی می توانیم روابط دوجانبه را گسترش دهیم.

در این دیدار سفیر جدید الجزایر نیز ضمن ابلاغ سلام وزیر امورخارجه کشورش به وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریت خود در کشورمان زمینه های گسترش و تحکیم روابط دو کشور را مورد پیگیری قرار دهد.

همچنین سفیر جدید کشور پادشاهی تایلند نیز با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان به سابقه تاریخی و طولانی روابط دو کشور اشاره و اضافه نمود: سال جاری شصتمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را جشن می گیریم و من امیدوارم در طول حضور شما روابط و همکاری های دو جانبه بویژه بخش های خصوصی دو کشور گسترش یابد.

ظریف اضافه نمود: تقویت روابط مالی و تجاری با تایلند از اولویت های ما است.

در این دیدار سفیر جدید تایلند هم ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: به شما اطمینان می دهم که متعهد به گسترش روابط دو جانبه در همه حوزها هستم.

وی اضافه نمود: گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بویژه در بخش گردشگری از اولویت های ما به شمار می رود.

سفیر جدید کشور آفریقایی سنگال نیز دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان خطاب به سفیر جدید سنگال گفت: امیدوارم حضور شما به عنوان سفیر باعث گسترش و تحکیم روابط دو کشور گردد.

ظریف با اشاره به ظرفیت های بالای ایران در یاری به توسعه کشورهای آفریقایی اضافه نمود: ایران ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف تجاری دارد و بخش های خصوصی دو کشور می توانند همکاریهای خود را بیش از پیش توسعه دهند.

سفیر جدید سنگال نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: هدف و ماموریت اصلی من ارتقای روابط دو جانبه است.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف خصوصا در زمینه انرژی و خودروسازی بیش از پیش گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 572

به "تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای تایلند، الجزایر و سنگال به ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای تایلند، الجزایر و سنگال به ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید