توافق پوتین و لوکاشنکو برای ملاقات در مسکو

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، امروز یکشنبه توافق خود را برای ملاقات در مسکو اعلام کردند.

توافق پوتین و لوکاشنکو برای ملاقات در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این توافق در حالی انجام می گردد که فشار کشورهای غربی بر بلاروس به دلیل نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته به شدت افزایش یافته است.

در همین رابطه روز گذشته رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا -1 گفت: شاید عده ای درباره نتایج انتخابات بلاروس تردید داشته باشند اما به هر حال، هیچ چیزی در این جهان ایده آل نیست؛ خواه سیاست باشد، اقتصاد یا حوزه اجتماعی.

به گفته پوتین، با توجه به اینکه از همان ابتدا، نمایندگان دفتر حقوق بشر و موسسات دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا از نظارت بر انتخابات بلاروس امتناع کردند؛ این نظریه تقویت می گردد که موضع غرب در قبال نتایج این انتخابات از قبل معین شده بود.

درحالی که اعتراضات خیابانی به پنجمین دور متوالی از ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو همچنان ادامه دارد، روسیه بارها کشورهای غربی را از دخالت در مسائل داخلی بلاروس برحذر داشته است.

اما به نظر می رسد اتحادیه اروپا و آمریکا از فرصت پیش آمده برای تقویت اپوزیسیون غربگرا و تضعیف رابطه مینسک- مسکو سود می برند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1489

به "توافق پوتین و لوکاشنکو برای ملاقات در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پوتین و لوکاشنکو برای ملاقات در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید