جامعه شناسی مارکس نقد و آنالیز می گردد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران ، انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی از ساعت 18 تا 20 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نشست آنلاین نقد و آنالیز کتاب جامعه شناسی مارکس اثر ژان پی یر دوران و ترجمه هومن حسین زاده را در محیط اسکای روم برگزار می نماید.

جامعه شناسی مارکس نقد و آنالیز می گردد

در این نشست بجز مترجم کتاب، مهدی خویی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد ملاعباسی، مدرس، پژوهشگر و مدرس حوزه جامعه شناسی نیز حضور خواهند داشت. مصطفی احمدی دبیری این نشست را بر عهده دارد.

جامعه شناسی مارکس اثر ژان پی یر دوران و ترجمه هومن حسین زاده در 170 صفحه و بهای 31 هزار تومان توسط نشر نگاه منتشر شده است. کتاب شامل پنج فصل به ترتیب با این عناوین است: نظریه بهره کشی، به سوی جامعه شناسی کار، طبقات اجتماعی، دولت و مبارزه طبقاتی، ایدئولوژی و فراوری اجتماعی شناخت، مارکس در عصر حاضر.

ژان پی یر دوران از متفکران اجتماعی مهم فرانسه است و عمده تمرکزش روی جامعه شناسی کار واقع شده است. ویژگی حرفه ای او شناخت تحولات کار و شرایط موجود در کار معاصر، صنعتی و استقرار فناوری است. نگاه این متفکر به آنالیز آثار مارکس، جامعه شناسی کار و تحولات جامعه صنعتی از دریچه آثار مارکس، می تواند بسیار سازنده باشد و به شناخت جامعه معاصر و مسیرهای پیش رو یاری کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1772

به "جامعه شناسی مارکس نقد و آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه شناسی مارکس نقد و آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید