شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است، امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و دنیا دارد

به گزارش تفطن، وزیر دفاع روسیه امروز در ملاقات با وزیر دفاع جمهوری اسلامی تأکید کرد: ایران شریک راهبردی مسکو است و روابط دو کشور با توجه به سطح بالای گفت وگوهای سیاسی و درک مشترک بین دو طرف کاملاً متمایز می گردد.

شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است، امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و دنیا دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، امروز، یکشنبه، در ملاقات با سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که همکاری ها بین روسیه و ایران به طور پایدار در حال توسعه بوده و بعد از محدودیت های اعمال شده در رابطه با بیماری همه گیر ویروس کرونا، به تدریج در حال ازسرگیری مجدد است.

شایگو گفت: ایران شریک راهبردی روسیه است. روابط بین کشورهای ما با توجه به سطح بالای گفت وگوهای سیاسی و درک مشترک کاملاً متمایز می گردد . در زمان حاضر، همکاری های روسیه و ایران، در عرصه های مختلف به طور مداوم در حال پیشرفت است.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: با وجود شرایط سخت در رابطه با شیوع ویروس کرونا، تماس ها بین مقامات مسکو و تهران با انگیزه قوی ادامه دارد و اکنون که اوضاع اپیدمی کم کم در حال بازگشت به حالت عادی است، ما به برگزاری رویدادهای مهم چندجانبه باز خواهیم گشت.

سرگئی شایگو اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص جاری، سال جاری تصمیم گرفتیم نمایشگاه بین المللی نظامی فنی ارتش 2020 و بازی های بین المللی ارتش های دنیا را ترکیب کنیم و هیئت ایرانی در این نمایشگاه که امروز یکشنبه، افتتاح شده است، می تواند با جدیدترین تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه آشنا گردد.

وزیر دفاع روسیه با آرزوی موفقیت برای نیروهای نظامی ایرانی شرکت نماینده در مسابقات بین المللی ارتش های دنیا، ابراز اطمینان کرد که حضور هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی در روسیه، پربار و جالب خواهد بود.

تأکید بر نقش مهم و مثبت روسیه در فرایند اوضاع بین المللی و منطقه ای

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران نیز در این ملاقات با تأکید بر اینکه روسیه در عرصه بین المللی و در سطح منطقه، نقش مهمی ایفا می کند، اضافه کرد: ایران و روسیه، در منطقه و به ویژه در سوریه، نقش مثبت و بسیار مهی ایفا می نمایند و ما همیشه علاقه مند بودیم که روسیه در عرصه بین المللی و منطقه، یک کشور قدرتمند باشد.

وی همچنین نمایشگاه ارتش 2020 را یک رویداد عظیم تخصصی در عرصه فنی و نظامی در سطح بین المللی و منطقه ای توصیف کرد.

سرتیپ حاتمی همچنین ضمن تبریک به همتای روسی خود به خاطر نتیجه همه پرسی سراسری درباره اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه، که به نظر وی، در روسیه کاملاً شفاف و بااحتیاط برگزار گردید، اضافه کرد: مطمئناً، چنین حمایت مردمی به رهبران روسیه در پیشبرد برنامه های خود برای شکوفایی و توسعه هرچه بیشتر این کشور، یاری خواهد نمود.

به گفته وی، فدراسیون روسیه اکنون در حال گذراندن دوران شکوفایی مالی و سیاسی است و مقامات ایران از این مسئله کاملاً مسرور هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1479

به "شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است، امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و دنیا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است، امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و دنیا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید