شرط توقف درگیری ها بازپس گیری اراضی اشغالی است

به گزارش تفطن، خبرگزاری خبرنگاران- رییس جمهوری آذربایجان گفت: اگر ارمنستان به عقب نشینی نیرو های خود از اراضی اشغالی متعهد نشود ما تا آخر خواهیم جنگید.

شرط توقف درگیری ها بازپس گیری اراضی اشغالی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، الهام علی اف در مصاحبه با بی بی سی نیوز گفت: در صورتی که ارمنستان به تخلیه اراضی اشغالی متعهد شود ما آماده ایم جنگ را متوقف کنیم و از ابتدای جنگ هم بر این تاکید کرده ایم، اما با وجود گذشت بیش از 40 روز از آغاز جنگ، هیچ نشانه ای از پذیرش چنین تعهدی از سوی نخست وزیر ارمنستان مشاهده نمی کنیم و ما تا آخر خواهیم جنگید.

علی اف با اعلام اینکه من فکر می کنم ارمنستان اشتباه بزرگی مرتکب می شود، افزود: اگر آن ها از همان ابتدا به حرف ما گوش می دادند مدت ها قبل جنگ متوقف می شد و ما هم اکنون پشت میز مذاکره بودیم.

وی اظهارداشت: آنچه من می خواهم مبتنی بر اصول اساسی است که در چارچوب این اصول باید نخست پنج شهر و در مرحله بعد دو شهر تخلیه می شد. اما اکنون ما چهار شهر از مناطق در نظر گرفته شده در مرحله نخست را آزاد کرده ایم حالا اگر ارمنستان می خواهد مطابق با اصول اساسی رفتار کند باید به طور صریح اعلام کند که چه زمانی بخش تحت اشغال آغدام و دو شهر لاچین و کلبجر را تخلیه می کند اگر به طور صریح این را بگوید ما جنگ را متوقف می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1607

به "شرط توقف درگیری ها بازپس گیری اراضی اشغالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط توقف درگیری ها بازپس گیری اراضی اشغالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید