تور استرالیا: فرانسه: استرالیا به طور عمد ما را فریب داد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژان پیر تبو سفیر فرانسه در استرالیا در یک سخنرانی در باشگاه ملی مطبوعات در این کشور، صراحتاً گفت که لغو قرارداد خرید زیردریایی ها از فرانسه، فریب عمدی از جانب کانبرا بوده است.

تور استرالیا: فرانسه: استرالیا به طور عمد ما را فریب داد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

تبو بعلاوه این سوال را عنوان کرد که پس از چنین اتفاقاتی، اکنون هر شریک کانبرا چه فکری درباره ارزش امضای استرالیا می نماید؟

پیشتر و در همین رابطه نیز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در موضوع لغو قرارداد ساخت زیردریایی به او دروغ گفته است و اعتماد سازی میان آنها مستلزم کوشش بیشتری است.

تبو پیشتر نیز در هنگام بازگشت به استرالیا، ضمن اشاره به دستورالعمل های دولت فرانسه برای ارزیابی مجدد روابط با این کشور، اقدام کانبرا در لغو قراردادش با فرانسه را حرکتی بچگانه توصیف نموده بود.

استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس (AUKUS) شد.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2163

به "تور استرالیا: فرانسه: استرالیا به طور عمد ما را فریب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: فرانسه: استرالیا به طور عمد ما را فریب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید