فعالیت آتشفشان آگونگ موجب لغو پروازها برای دومین روز شد

به گزارش تفطن، مقامات اندونزی با متصاعد شدن خاکستر آتشفشانی از کوه آگونگ در جزیره بالی برای دومین روز فعالیت فرودگاه بین المللی این منطقه را متوقف کردند.

فعالیت آتشفشان آگونگ موجب لغو پروازها برای دومین روز شد

به گزارش خبرنگاران، حجم زیادی از خاکستر سیاه و غلیظ تا ارتفاع سه کیلومتری از قله کوه آتشفشانی آگونگ که فعالیت آن از هفته گذشته شروع شده به آسمان برخاسته است.

مقامات محلی در اندونزی روز گذشته (دوشنبه) به دلیل احتمال قریب الوقوع بودن یک انفجار مهیب بالاترین سطح هشدار را اعلام کردند. از بیش از 100 هزار سکنه مناطق اطراف آتشفشان آگونگ درخواست شده که محل زندگی شان را تخلیه نمایند.

با فعال شدن این کوه آتشفشانی فعالیت فرودگاه بین المللی بالی برای دومین روز به حال تعلیق درآمده زیرا خاکستر به موتور هواپیما آسیب وارد نموده و حتی می تواند آن را از کار بیاندازد. همچنین قدرت دید خلبان را مختل می نماید.

مقامات محلی به افرادی که در 10 کیلومتری منطقه اطراف کوه آتشفشانی آگونگ زندگی می نمایند، دستور تخلیه داده اند. تا به امروز تنها 29 هزار نفر به پناهگاه ها منتقل شده اند و تعدادی دیگر از آنان به مناطق دیگر پناه برده اند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، هر چند بسیاری از ساکنان از تخلیه منطقه خودداری نموده و مقامات نیز هشدار داده اند درصورتیکه به سرعت منطقه را ترک ننمایند آنان را به اجبار از محل خارج خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1040

به "فعالیت آتشفشان آگونگ موجب لغو پروازها برای دومین روز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت آتشفشان آگونگ موجب لغو پروازها برای دومین روز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید