مبادلات تجاری 31 میلیارد دلاری ایران و چین

به گزارش تفطن، خبرنگاران: سفیر چین در ایران گفت: در سال 2013 با افزایش 3.5 درصدی تجارت بین دو کشور نسبت به سال 2012 روبرو بودیم که میزان تبادلات تجاری به بیش 31 میلیارد دلار رسید.

مبادلات تجاری 31 میلیارد دلاری ایران و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، یاهونگ یانگ در نشست با تجار و بازرگانان گیلانی اظهار کرد: چین خواهان گسترش روابط مالی با ایران است.

وی هدف از سفر به گیلان را آشنایی با ظرفیت های مالی این استان و به ویژه منطقه آزاد انزلی برشمرد و اضافه نمود: امروز بام مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نشست داریم و از مجتمع کاسپین و شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید می کنیم.

سفیر چین در ایران، با اشاره به حضور سرمایه گذاران چینی در گیلان و به ویژه انزلی، گفت: مسئله ای برای گسترش روابط مالی و حضور سرمایه گذاران چینی در گیلان نداریم.

یاهونگ یانگ، توضیح داد: ایران جزو کشورهای مطرح در تعاملات بین المللی چین و از شرکای تجاری این کشور بوده و در سال 2013 با افزایش 3.5 درصدی تجارت بین دو کشور نسبت به سال 2012 بودیم که میزان تبادلات تجاری به بیش 31 میلیارد دلار رسید.

وی تأکید کرد: چین علاقمند برقراری ارتباط با تجار و فعالان مالی در ایران است و مسئله ای در این راه نداریم و سفارت چین در ایران آماده همکاری با تجار گیلانی است.

سفیر چین در ایران فعال شدن اتاق های بازرگانی را از روش های مهم در توسعه روابط مالی دانست و گفت: حضور سرمایه گذاران چینی در گیلان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگاران، سفیر چین در ایران بعد از ظهر امروز به انزلی سفر می نماید، بیش ترین حضور و سرمایه گذاری تجار چینی مربوط به منطقه ازاد انزلی است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 620

به "مبادلات تجاری 31 میلیارد دلاری ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادلات تجاری 31 میلیارد دلاری ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید