مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می یابند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، در جلسه ای که با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار گردید، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارتخانه معرفی گردید و از خدمات شایسته دکتر فرید نجفی معاون سابق تقدیر به عمل آمد.

مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می یابند

دکتر پورحسینی در این نشست با بیان اینکه به علت رعایت پروتکل های سلامت مراسم تکریم و معارفه را ساده و با حداقل نفرات برگزار می کنیم، اضافه کرد: از اقدامات متعهدانه و دلسوزانه دکتر نجفی در زمان تصدی پست معاونت قدردانی می کنیم و برای دکتر پناهی که از جمله اساتید برجسته و شناخته شده ای است که به حوزه تحقیقات کاربردی نگاه ویژه ای دارند آرزوی توفیق داریم.

وی اعلام کرد: امروز که صحبت از تحقیقات و فناوری می کنیم زیرساخت های بسیار خوبی در طی سال ها با زحمات اساتید ایجاد شده است. اکنون با توجه به تحریم ها وقت آن است که تحقیقات را به محصول برسانیم.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه رتبه تحقیقات سلامت جایگاه مطلوبی دارد ولی همچنان جای رشد و پیشرفت هست، گفت: انتظار رشد ناگهانی نداریم ولی وجود نیروهای دانشمند و جوانان مستعد بسیار یاری کننده است. شرکت های دانش بنیان که جز اصلی بخش دوم تحقیقات یعنی فناوری را شامل می گردد، می تواند موتور قدرتمندی باشد تا به آن جایگاه مورد انتظار دست پیدا کنیم.

دکتر یونس پناهی با تاکید بر اینکه باید مراکز تحقیقاتی و معاونت های تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق بدهیم، اضافه کرد: به عنوان اجزای معاونت تحقیقات باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کل کشور را به سمتی سوق دهیم که نتایج آن برای جامعه مفید باشد. فراوری دانش باید در راستای برطرف نیازها باشد و همه باید در یک راستا و همگرا باشند.

وی اضافه کرد: در حوزه تحقیقات به دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران متمرکز نباشیم و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور را مورد توجه قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2218

به "مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید