معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می گذاریم

به گزارش تفطن، معاون امور سیاسی دفتر طالبان گفت که طالبان هیچ مخالفتی با فقه جعفری ندارد و ما به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می گذاریم.

معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می گذاریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شیرمحمد عباس استانکزی معاون امور سیاسی دفتر طالبان به خبرنگاران در مسکو گفت که آنها هیچ مخالفتی با فقه جعفری در افغانستان ندارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که برادران شیعه در افغانستان حضور دارند و طالبان به تمام اصول و مسائل آنها احترام دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

معاون امور سیاسی دفتر طالبان با اشاره به شیعیان در افغانستان اظهارداشت که در طول تاریخ جبر و ستمی علیه آنها وجود نداشته و اکنون نیز مسئله ای نیست، طالبان نیز تضمین می نماید که آنها در تمام موارد مذهبی خود و در تمام امور خود آزاد خواهند بود.

چندی قبل نیز، سهیل شاهین عضو تیم مذاکره نماینده طالبان در قطر گفته بود که ادعاها مبنی بر اینکه مذهب حنفی باید تنها مذهب رسمی افغانستان باشد و طالبان مخالف مذهب جعفری است، صحت ندارد.

مولوی عبدالسلام حنفی از اعضای ارشد تیم مذاکره طالبان پیش از این نیز گفته بود که این گروه با شیعیان مسئله ای ندارد و بسیاری از مردم اهل تشیع و اقوام هزاره در مناطق تحت کنترل طالبان بدون هیچ مسئله ای زندگی می نمایند و طالبان برای آنها مسئله ای ایجاد نکرده است.

نشریه دیپلمات چندی قبل نوشته بود که طالبان برای کسب مشروعیت بین المللی و نفوذ میان بخش های ناراضی قومیت ها در افغانستان به عنوان یک گروه فراگیر به دنبال بهبود روابط با شیعیان این کشور است.

عباس استانکزی همچنین با اشاره به گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز اظهار داشت که داعش در این کشور شکست خورده است و طالبان آن را از بین بردند.

وی ادامه داد که اشخاص مختلف، حکومت های مختلف و اوقات مختلف این گروه ها را وارد می نماید و سپس می گویند که در افغانستان گروه های القاعده، داعش و گروهای دیگر وجود دارد.

عضو ارشد تیم مذاکره طالبان گفت: القاعده نیز در افغانستان پایگاه یا جنگجو ندارد اما از سوی دولت کابل برای مغشوش کردن اذهان عامه و جامعه دنیای تبلیغ می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1757

به "معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید