هشدار های پلیس فتا به زائران اربعین

به گزارش تفطن، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا هشدار ها و توصیه هایی را به زائران اربعین ارائه کرد.

هشدار های پلیس فتا به زائران اربعین

به گزارش، سرهنگ رامین پاشایی، با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین در کشور عراق گفت: ضروری است که زائران به منظور حفظ امنیت سایبری خود اقداماتی را مدنظر قرار دهند. نخستین و مهم ترین اقدام این است که زائران توجه داشته باشند که در طول جهت راهپیمایی از اتصال به شبکه های ناشناس وای فای و اینترنت رایگان پرهیز نمایند و در صورت احتیاج به اینترنت یا از اینترنت سیم کارت همراه خود استفاده نمایند یا به شبکه های مطمئن متصل شوند، چرا که در غیر اینصورت امکان دسترسی به محتویات داخل گوشی و سرقت اطلاعاتشان وجود دارد.

وی ادامه داد: مورد دیگری که زائران اربعین حتما باید رعایت نمایند این است که رم و حافظه های جانبی تلفن همراه را با خودشان نیاورند، چرا که در صورت مفقود شدن به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از زائران خواست که در طول سفر از بازکردن پیغام ها، ایمیل ها و لینک های ناشناسی که برایشان ارسال می گردد خودداری نمایند و این پیغام ها را از تلفن همراهشان پاک نمایند. همچین به تبلیغات و لینک های ناشناسی که در شبکه های اجتماعی برایشان ارسال می گردد، توجه ننمایند و فریب این موارد را نخورند.

پاشایی در خصوص افرادی که ممکن است تلفن همراهشان به تعمیر احتیاج پیدا نموده باشد هم گفت: این افراد باید حتما تلفن همراه خود را در مراکز مجاز تعمیر نمایند و از سپردن گوشی به افراد ناشناس خودداری نمایند. همچنین هیچ تصویری از گذرنامه و اطلاعات هویتی خود را در اختیارافراد ناشناس قرار ندهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: به زائران توصیه می گردد که هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط استفاده ننمایند و تلفن همراه خود را نیز در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

وی با اشاره به حضور ماموران پلیس فتا در پایانه های مرزی گفت: ماموران پلیس فتا در چهار پایانه مرزی حضور دارند و در صورت بروز مشکل اقدام به رسیدگی به آن خواهند کرد.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 705

به "هشدار های پلیس فتا به زائران اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار های پلیس فتا به زائران اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید