واکنش وزیر علوم به تعطیلی کارگروه درآمدزایی دانشگاه ها ، استقلال دانشگاه نباید خدشه دار گردد خبرنگاران

به گزارش تفطن، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تعطیلی کارگروه یاری به درآمدزائی دانشگاه ها در وزارت علوم توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش وزیر علوم به تعطیلی کارگروه درآمدزایی دانشگاه ها ، استقلال دانشگاه نباید خدشه دار گردد خبرنگاران

غلامی، وزیر علوم در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد میزان درآمدزایی در دانشگاه ها و یاری های وزارت علوم در این خصوص گفت: درآمد زائی در دانشگاه ها مبتنی بر ظرفیت های خودشان است که بخشی از این درآمد آموزشی است که قاعدتا باید سهم غیر آموزشی یعنی، پژوهش و قرار دادی و مشاوره باید هم وزن بخش آموزشی و یا حتی بیشتر گردد.

وی اضافه نمود: دانشگاه ها بر اساس ظرفیت خودشان وارد بخش درآمدزائی در حوزه پژوهشی شدند. دانشگاه های کوچک درآمدزائی کمتری دارند و به تازگی افرادی وارد این دانشگاه ها شدند که در این زمینه تجربه کمتری دارند و ارتباط گیری صورت نگرفته و انتظاری هم نداریم که در حوزه پژوهش درآمد زائی صورت بگیرد، اما درحال حاضر به این سمت دارند حرکت می نمایند.

غلامی اضافه نمود: اما آنچه که در سال های اخیر رخ داده خیلی امیدوار نماینده است و تاکید ما این است که درآمد را در دانشگاه ها فقط آموزش نباشد و به سمت استفاده از ظرفیت های علمی بروند.

وزیر علوم در مورد تعطیلی کارگروه درآمدزائی در دانشگاه ها گفت: کارگروهی که تشکیل شد خیلی نتوانست کارایی داشته باشد، چون در دانشگاه ها استقلال نسبی وجود دارد، سیاست های کلان را وزارت علوم ابلاغ می نماید و دانشگاه ها بر اساس استقلالی که دارند تصمیم گیری و اجرا می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1879

به "واکنش وزیر علوم به تعطیلی کارگروه درآمدزایی دانشگاه ها ، استقلال دانشگاه نباید خدشه دار گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر علوم به تعطیلی کارگروه درآمدزایی دانشگاه ها ، استقلال دانشگاه نباید خدشه دار گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید