چرا هیچ کس از دخالت آمریکا در سقوط هواپیمای مالزی نمی گوید؟

به گزارش تفطن، خبرنگاران: نخست وزیر اسبق مالزی از اطلاعات جدیدی در رابطه با مفقود شدن هواپیمای جنجالی مالزیایی و احتمال دست داشتن دستگاه امنیتی آمریکا در این حادثه پرده برداشت.

چرا هیچ کس از دخالت آمریکا در سقوط هواپیمای مالزی نمی گوید؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، به نقل از سی ان ان، مهاتیر محمد در صفحه فیس بوک خود به احتمال دست داشتن دستگاه های اطلاعاتی بین المللی در مفقود شدن هواپیمای پرواز 370 و مخفی کردن آن در نقطه ای نامعلوم اشاره نموده است.

نخست وزیر معروف و شخصیت سیاسی برجسته مالزی در مطلبی با عنوان فن آوری بویینگ... هر بالا رفتنی، پایین آمدنی هم دارد، نوشت: هواپیماها برای مدت های طولانی پرواز می نمایند و پایین می آیند، چه با امنیت و چه با سقوط... اما قدر مسلم این است که گم شدن آنها با این تکنولوژی پیشرفته رادار و تجهیزات ردیابی غیر ممکن است. آنهم بویینگ 777 که همه تجهیزات ارتباطی و پیگیری ماهواره ای را داراست و به این آسانی تجهیزاتش از کارافتادنی نیست.

مهاتیر محمد به این نتیجه می رسد که احتمال نقش داشتن دستگاه های اطلاعاتی در مفقود شدن این هواپیما وجود دارد.

وی می افزاید: مقاله ای در سال 2006 روی سایت فلایت گلوبال منتشر شد که تصریح می کرد، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا می توانند با استفاده از سیستم خلبان اتوماتیک مستقیم در صورت تسلط تروریست ها بر هواپیما، آن را در اختیار بگیرند.

نخست وزیر اسبق مالزی تاکید نمود: کسانی در حال پنهان کردن چیزهایی هستند... انصاف نیست که شرکت پروازی مالزی مسئول این موضوع شناخته گردد... دلیلی وجود دارد که رسانه ها از نشر احتمالات دست داشتن دستگاه اطلاعاتی آمریکا یا خود شرکت بویینگ در این حادثه پرهیز می نمایند.

منبع: جام جم

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 636

به "چرا هیچ کس از دخالت آمریکا در سقوط هواپیمای مالزی نمی گوید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا هیچ کس از دخالت آمریکا در سقوط هواپیمای مالزی نمی گوید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هیچ کس از دخالت آمریکا در سقوط هواپیمای مالزی نمی گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید