چین خواستار عدم استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر شد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، جیانگ دوآن نماینده ارشد دفتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای مشترک، در 47 امین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که چین به نمایندگی از طرف گروهی از کشورها بر سر جعل و پراکندن اطلاعات نادرست با اهداف سیاسی و جوسازی علیه دیگران تحت بهانه های حقوق بشر، ابراز نگرانی می کند.

چین خواستار عدم استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آلونک بیشتر بدانید.

جیانگ گفت این اقدامات که در راستای بهانه تراشی برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها صورت می گیرد و هدف از آن، تحمیل اقدامات قلدرمآبانه و ایجاد سازوکارهای مبتنی بر منافع کشوری خاص در شورای حقوق بشر است؛ به طور جدی باعث نقض اهداف و اصول منشور سازمان ملل می شود و کاری جز انحراف مکانیسم های بین المللی حقوق بشر و تضعیف حسن معروفیت آن نمی کند.

جیانگ اضافه نمود: ما به شدت نگرانیم که تعدادی از کشورهای صاحب اختیار، در اقدامی تبعیض آمیز و با هدف طرح اتهام علیه کشورهای مستقل، اطلاعات نامعتبر را از رسانه های غربی و گروه های سیاسی می گیرند.

وی همچنین گفت: ما خواهان این هستیم که آن دسته از کشورهای سودجو فورا جعل و پراکندن اطلاعات نادرست را متوقف و از استفاده از مسئله حقوق بشر به نام ابزاری سیاسی خودداری کنند.

کشورهایی که در این راستا موضعی یکسان با چین دارند شامل کره شمالی، بلاروس، سوریه، ونزوئلا، زیمباوه، سریلانکا، لائوس، ایران، تاجیکستان و نیکاراگوئه هستند.

به گزارش خبرنگاران، دولت آمریکا روز پنج شنبه در گزارش سالانه خود بار دیگر در اقدامی خصمانه نام ایران را در پایین ترین سطح از لحاظ مقابله با معضل قاچاق انسان قرار داد!

در این گزارش آمده است: گزارش قاچاق انسان سال 2021 شامل نام یازده کشور ذیل به همراه رویه یا الگوی مستندی از قاچاق انسان، نیروی کار اجباری در بخش های خدمات درمانی و سایر بخش های وابسته به دولت، بردگی جنسی در اردوگاه های دولتی و استخدام یا اشتغال بچه ها سرباز است.

دوازده کشور یاد شده در این گزارش عبارتند از: ایران، کره شمالی، افغانستان، برمه، چین، کوبا، اریتره، روسیه، سودان جنوبی، سوریه و ترکمنستان و همچنین ترکیه- متحد آمریکا در ناتو!

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی گفت که ایالات متحده همچنین نام ترکیه را به فهرست کشورهایی اضافه نموده که به زعم مقامات واشنگتن، ظرف یکسال گذشته از خدمات کودک سربازها سوء استفاده کرده اند. این در حالی است که گنجاندن نام این عضو ناتو در فهرست جنجالی مزبور، احتمالاً روابط مملو از تنش کنونی میان آنکارا- واشنگتن را بیش از پیش پیچیده تر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2020

به "چین خواستار عدم استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواستار عدم استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید