چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، راکت پرتاب کننده این 6 ماهواره به فضا Kuaizhou-1A نام دارد و ماهواره های یادشده نیز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته اند.

چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پرتاب راکت یادشده به فضا شش ساعت بعد از پرتاب راکت دیگری به نام KZ-1A صورت گرفت که به وسیله آن ماهواره Jilin-1 Gaofen 02B در مدار زمین نهاده شد. پرتاب دو راکت حامل ماهواره به فضا در فاصله شش ساعت از یکدیگر دستاوردی مهم برای صنعت فضایی چین محسوب می گردد.

2 ماهواره از این مجموعه به نام های HEAD-2A و HEAD-2B برای ارائه خدماتی همچون کنترل شرایط زیست محیطی، کنترل و نظارت بر جابجایی و نگهداری بعضی مواد خاص، برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری، جمع آوری اطلاعات در خصوص کشتی ها و هواپیماها در سطح دنیا و غیره به کار می روند.

ماهواره های Spacety-16 و Spacety-17هم برای عکسبرداری و کنترل و نظارت به کار می روند تا از این طریق بلایای طبیعی شناسایی شده و برای مقابله با آنها برنامه ریزی گردد. این ماهواره ها برای آنالیز حیات در دریاها،سنجش از راه دور کشاورزی و نظارت بر محیط زیست در قطب های شمال و جنوب کاربرد دارند.

دو ماهواره Tianqi-4A و Tianqi-4B نیز که در مداری نزدیک تر به کره زمین حرکت می نمایند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و تبادل داده، برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری و ردگیری بعضی اقلام کاربرد دارند. در خصوص کاربردهای دو ماهواره دیگر اطلاع رسانی نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 795

به "چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید