کاهش قیمت کود میوه را مقرون به صرفه می نماید

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با کاهش 48 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه مصرفی در کشور، درختان تغذیه بهتری خواهند داشت که این اتفاق روی کیفیت، مقدار فراوری، مقاومت به سرما و آفات درختان میوه و در نتیجه قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

کاهش قیمت کود میوه را مقرون به صرفه می نماید

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با تسنیم گفت: با توجه به اینکه در سال تازه قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه 48 درصد کاهش یافته است، تاثیر بسیار مهمی در بهبود عملکرد محصولات باغی و کاهش هزینه های فراوری دارد.

وی اضافه نمود: یکی از دلایل همین سرمازدگی باغات عدم استفاده کافی از کود است و در صورتی که در سرمازدگی اخیر کود پتاسه به اندازه احتیاج استفاده می شد اندازه سرمازدگی بسیار کمتر بود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با کاهش 48 درصدی قیمت کود که با دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت، مصرف کود افزایش می یابد و درختان تغذیه بهتری خواهند داشت که این اتفاق روی کیفیت، اندازه فراوری، مقاومت به سرما و آفات درختان میوه ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی توضیح داد: وقتی هزینه های فراوری کاهش می یابد در نتیجه قیمت تمام شده میوه نیز برای امسال کاهش می یابد که بررسی تازهی برای قیمت تمام شده میوه ها با توجه به کاهش هزینه کود و سایر هزینه های فراوری در دست تهیه است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2380

به "کاهش قیمت کود میوه را مقرون به صرفه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت کود میوه را مقرون به صرفه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید