کراس اووری که مورد پسند بازار ایران و اروپا نبود

به گزارش تفطن، جوک‭ ‬مدت‭ ‬کوتاهی‭ ‬مهمان‭ ‬جاده های‭ ‬ایران‭ ‬بود‭. ‬مهمانی‭ ‬عجیب‭ ‬که‭ ‬کفش های‭ ‬مهمانی‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬یک‭ ‬کت‭ ‬و‭ ‬شلوار‭ ‬زردرنگ‭ ‬و‭ ‬تی شرت‭ ‬آبی‭ ‬ست‭ ‬کرده‭ ‬بود‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬بدو‭ ‬ورود‭ ‬مورد‭ ‬لعن‭ ‬و‭ ‬نفرین‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬منتقدان‭ ‬قرار‭ ‬گرفت‭. ‬گذشت‭ ‬زمان‭ ‬اما‭ ‬ثابت‭ ‬کرد‭ ‬این‭ ‬محصول‭ ‬ژاپنی‭ ‬شایستگی های‭ ‬بسیاری‭ ‬دارد‭. ‬ممنوعیت‭ ‬واردات‭ ‬که‭ ‬دو‭ ‬سال‭ ‬از‭ ‬تحمیل‭ ‬آن‭ ‬به‭ ‬مصرف کنندگان‭ ‬ایرانی‭ ‬می گذرد،‭ ‬از‭ ‬ورود‭ ‬نسل‭ ‬تازه‭ ‬جوک‭ ‬که‭ ‬از‭ ‬هر‭ ‬نظر‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬نسل‭ ‬فعلی‭ ‬بهتر‭ ‬و‭ ‬خوش پوش تر‭ ‬است،‭ ‬ممناعت‭ ‬کرده‭. ‬با‭ ‬این‭ ‬حال‭ ‬آزمایش‭ ‬این‭ ‬محصول‭ ‬پرفروش‭ ‬گویای‭ ‬جاذبه‭ ‬بالای‭ ‬این‭ ‬شاسی بلند‭ ‬ساب کامپکت‭ ‬و‭ ‬ایرادات‭ ‬بسیار‭ ‬آن‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬مصرف کنندگان‭ ‬اروپایی‭ ‬است‭. ‬ما‭ ‬ضمن‭ ‬ارائه‭ ‬ترجمه ای‭ ‬از‭ ‬گزارش‭ ‬اتواکسپرس‭ (‬auto express‭) ‬درباره‭ ‬نیسان‭ ‬جوک‭ ‬2020،‭ ‬از‭ ‬هم اکنون‭ ‬برای‭ ‬دیدن‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬لحظه شماری‭ ‬می کنیم‭.‬

کراس اووری که مورد پسند بازار ایران و اروپا نبود

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

طراحی‭ ‬بدنه‭ ‬و‭ ‬گنجایش

کل‭ ‬فروش‭ ‬10‭ ‬سال‭ ‬جوک‭ ‬نسل‭ ‬اول‭ ‬در‭ ‬اروپا‭ ‬حدود‭ ‬900‭ ‬هزار‭ ‬دستگاه‭ ‬بوده‭ ‬که‭ ‬عدد‭ ‬قابل‭ ‬قبولی‭ ‬است ‭ ‬اما‭ ‬از‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬نسل‭ ‬اول‭ ‬جوک‭ ‬حدود‭ ‬10‭ ‬سال‭ ‬پیش‭ ‬عرضه‭ ‬شده،‭ ‬اوضاع‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬بازار‭ ‬کاملا‭ ‬تغییر‭ ‬کرده‭ ‬و‭ ‬جوک‭ ‬جدید‭ ‬هم‭ ‬تا‭ ‬حدی‭ ‬سعی‭ ‬کرده‭ ‬این‭ ‬روال‭ ‬را‭ ‬بپذیرد‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬هم اکنون‭ ‬با‭ ‬رقبای‭ ‬قدرتمندی‭ ‬باید‭ ‬سرشاخ‭ ‬شود،‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬رو‭ ‬نیسان‭ ‬نسل‭ ‬جدید‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬را‭ ‬دل پذیرتر‭ ‬از‭ ‬قبل‭ ‬ساخته‭ ‬است‭. ‬همچنین‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬نقاط‭ ‬ضعف‭ ‬جوک‭ ‬اولی‭ ‬دیگر‭ ‬دیده‭ ‬نمی شود‭. ‬به‭ ‬این‭ ‬ترتیب‭ ‬جوک‭ ‬جدید‭ ‬نه تنها‭ ‬35‭ ‬میلی متر‭ ‬پهن تر‭ ‬و‭ ‬75‭ ‬میلی متر‭ ‬طویل تر‭ ‬شده‭ ‬بلکه‭ ‬محفظه‭ ‬بار‭ ‬آن‭ ‬نیز‭ ‬ظرفیت‭ ‬قابل توجه‭ ‬422‭ ‬لیتری‭ ‬دارد‭. ‬

‭‬ ‭ ‬وضعیت‭ ‬فنی‭ ‬و‭ ‬کیفیت‭ ‬سواری

مدل‭ ‬پایه‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬با‭ ‬کد‭ ‬اسنتا‭ ‬حدود‭ ‬29‭ ‬هزار‭ ‬دلار‭ ‬قیمت‭ ‬دارد‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬از‭ ‬یک‭ ‬پیشرانه‭ ‬سه‭ ‬سیلندر‭ ‬یک‭ ‬لیتری‭ ‬به‭ ‬قدرت‭ ‬115‭ ‬اسب‭ ‬بخاری‭ ‬و‭ ‬گشتاور‭ ‬200‭ ‬نیوتن‭ ‬متری‭ ‬سود‭ ‬می برد‭. ‬با‭ ‬اینکه‭ ‬جوک‭ ‬2020‭ ‬کند‭ ‬نیست‭ ‬ولی‭ ‬گیربکس‭ ‬باید‭ ‬دنده ها‭ ‬را‭ ‬طولانی تر‭ ‬نگه‭ ‬دارد‭ ‬تا‭ ‬شتاب گیری‭ ‬خوبی‭ ‬را‭ ‬شاهد‭ ‬باشیم‭.‬پیشرانه‭ ‬ساکت‭ ‬است‭ ‬هرچند‭ ‬صدای‭ ‬لاستیک های‭ ‬بزرگ‭ ‬به‭ ‬همراه‭ ‬صدای‭ ‬باد‭ ‬زیاد‭ ‬و‭ ‬سورپرایز‭ ‬کننده‭ ‬باعث‭ ‬می شوند‭ ‬تجربه‭ ‬خیلی‭ ‬خوبی‭ ‬نداشته‭ ‬باشید‭. ‬رقبای‭ ‬جوک‭ ‬کابین های‭ ‬آرام تری‭ ‬دارند؛‭ ‬اما‭ ‬آنها‭ ‬فاقد‭ ‬جذابیت‭ ‬بصری‭ ‬ظاهری‭ ‬و‭ ‬داخلی‭ ‬هستند‭. ‬نمی دانیم‭ ‬که‭ ‬شما‭ ‬هم‭ ‬کابین‭ ‬نارنجی‭ ‬جوک‭ ‬را‭ ‬دوست‭ ‬دارید‭ ‬یا‭ ‬نه‭ ‬اما‭ ‬قطعاً‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬متمایز‭ ‬می دانید‭ ‬مخصوصاً‭ ‬وقتی که‭ ‬نور‭ ‬روشنی‭ ‬در‭ ‬شب‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬ساطع‭ ‬می شود‭. ‬باید‭ ‬اذعان‭ ‬کرد‭ ‬خودروی‭ ‬حاضر‭ ‬در‭ ‬تست‭ ‬اگرچه‭ ‬با‭ ‬رینگ های‭ ‬جذاب‭ ‬عرضه‭ ‬شده‭ ‬اما‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬شهر‭ ‬سواری‭ ‬شکننده ای‭ ‬دارد‭. ‬اکثر‭ ‬رقبای‭ ‬این‭ ‬کلاس‭ ‬دارای‭ ‬سواری‭ ‬بهتر‭ ‬و‭ ‬نرم تری‭ ‬هستند‭.‬

‭‬ ‭ ‬طراحی‭ ‬داخلی‭ ‬و‭ ‬امکانات

اتاق‭ ‬جوک‭ ‬2020‭ ‬به طور‭ ‬قابل‭ ‬ توجهی‭ ‬بزرگ تر‭ ‬از‭ ‬قبل‭ ‬شده‭ ‬که‭ ‬دلیل‭ ‬عمده‭ ‬آن‭ ‬نیز‭ ‬افزایش‭ ‬10‭ ‬سانتی متری‭ ‬فاصله‭ ‬محوری‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬ژاپنی‭ ‬است‭. ‬هم اکنون‭ ‬بخش‭ ‬عقب‭ ‬کابین‭ ‬فضای‭ ‬پا‭ ‬و‭ ‬سر‭ ‬مناسبی‭ ‬برای‭ ‬افراد‭ ‬بزرگسال‭ ‬داشته‭ ‬و‭ ‬اگرچه‭ ‬خط‭ ‬شیشه ها‭ ‬هنوز‭ ‬هم‭ ‬بالاتر‭ ‬از‭ ‬رقباست‭ ‬اما‭ ‬دید‭ ‬بالاتر‭ ‬از‭ ‬شانه‭ ‬بهتر‭ ‬از‭ ‬قبل‭ ‬شده‭ ‬است‭. ‬کیفیت‭ ‬کابین‭ ‬نیز‭ ‬بهتر‭ ‬شده‭ ‬است‭. ‬با‭ ‬ترکیب‭ ‬هوشمندانه‭ ‬مواد‭ ‬نرم‭ ‬روی‭ ‬داشبورد‭ ‬و‭ ‬در ها‭ ‬و‭ ‬همچنین‭ ‬عناصر‭ ‬پیانو‭ ‬بلک‭ ‬اطراف‭ ‬صفحه نمایش‭ ‬سیستم‭ ‬اطلاعات‭ ‬سرگرمی‭ ‬و‭ ‬سردنده،‭ ‬کابین‭ ‬جوک‭ ‬جدید‭ ‬باکیفیت تر‭ ‬و‭ ‬جذاب تر‭ ‬حس‭ ‬می شود‭. ‬البته‭ ‬پلاستیک های‭ ‬روی‭ ‬در ها‭ ‬و‭ ‬بخش‭ ‬پایینی‭ ‬داشبورد‭ ‬کمی‭ ‬ارزان قیمت‭ ‬بوده‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬کل‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬کابین‭ ‬به‭ ‬اندازه‭ ‬فولکس واگن‭ ‬تی‭-‬کراس‭ ‬خوب‭ ‬و‭ ‬وزین‭ ‬حس‭ ‬می شود‭.‬

‭ ‬ ‭ ‬نتیجه‭ ‬نهایی

نیسان‭ ‬زمان‭ ‬زیادی‭ ‬را‭ ‬صرف‭ ‬توسعه‭ ‬نسل‭ ‬دوم‭ ‬جوک‭ ‬کرده‭ ‬اما‭ ‬این‭ ‬نسخه‭ ‬از‭ ‬جوک‭ ‬هدف‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬دست‭ ‬داده‭ ‬است‭. ‬شاید‭ ‬جوک‭ ‬جدید‭ ‬در‭ ‬نسخه‭ ‬مجهز‭ ‬به‭ ‬گیربکس‭ ‬دستی‭ ‬و‭ ‬قیمت‭ ‬ارزان تر‭ ‬نظر‭ ‬مثبتی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬خود‭ ‬جلب‭ ‬کند‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬بازاری‭ ‬که‭ ‬رقبای‭ ‬قدرتمندی‭ ‬حضور‭ ‬دارند،‭ ‬جوک‭ ‬فقط‭ ‬خوب‭ ‬است‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬طراحی،‭ ‬کیفیت‭ ‬و‭ ‬تکنولوژی‭ ‬پیشرفته‭ ‬کرده‭ ‬اما‭ ‬نیسان‭ ‬اگرچه‭ ‬کلاس‭ ‬شاسی بلندهای‭ ‬کوچک‭ ‬را‭ ‬اختراع‭ ‬کرده‭ ‬اما‭ ‬دیگر‭ ‬هم اینک‭ ‬بهتر‭ ‬کار‭ ‬می کنند‭.‬

منبع: دیوار
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 891

به "کراس اووری که مورد پسند بازار ایران و اروپا نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اووری که مورد پسند بازار ایران و اروپا نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید