کرونای آفریقایی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

به گزارش تفطن، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بیشتر کروناهای ثبت شده در آذربایجان شرقی انگلیسی بوده و نوع چینی در رتبه بعدی است، گفت: تا به امروز کرونای آفریقایی در استان مشاهده نشده است.

کرونای آفریقایی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، روزبه رجایی اظهار کرد: احتمال وجود کرونای آفریقایی در استان های جنوبی وجود دارد اما در آذربایجان شرقی کرونای ثبت شده انگلیسی و چینی است و در حال حاضر یکهزار و 565 بیمار کرونایی را در بیمارستان های استان گرفتار نموده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان های آذربایجان شرقی 315 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان بوده و 165 نفر زیر ونتیلاتور در حالت وخیم بیماری هستند.

رجایی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 260 کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شدند و روزانه به طور متوسط 18 نفر بر اثر کرونا در استان فوت می نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته در تعداد مبتلایان به کرونا با نوسان روبرو هستیم اما این موضوع قابل تحلیل نیست البته فرایند بیماری نسبت به اول اردیبهشت ثبات دارد و اکنون جزو استان هایی هستیم که به شرایط ثابت رسیده ایم و فرایند صعودی با شیب تند متوقف شده اما هنوز به سمت کاهش بیماری حرکت ننموده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت عمومی تاکید نمود و اضافه کرد: تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است.

تا به امروز بیش از 45 هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند و در هفته جاری واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال نیز به سرانجام می رسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1929

به "کرونای آفریقایی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای آفریقایی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید