کشف عمیق ترین حفره جهان در چین

به گزارش تفطن، عمیق‌ترین حفره جهان که به حفره اژدها معروف است در کشور چین کشف شده است. به گزارش شین‌هوا، این حفره‌ آبی که محلی‌ها به آن چشم می‌گویند در بستر جزایر بحث‌برانگیز پاراسل (Paracel Islands) قرار گرفته که مورد ادعای چین، تایوان و ویتنام می‌باشد.

کشف عمیق ترین حفره جهان در چین

چین ادعا می‌کند که عمیق‌ترین حفره‌ی دنیا را کشف کرده و نام آن را حفره اژدها گذاشته‌اند. این حفره، گودالی عمیق با عمق 300 متر است که در دریای جنوب چین قرار گرفته و بزرگترین حفره‌ی جهان به شمار می‌رود.

این حفره در نقطه‌ای از زمین قرار گرفته که به کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و چین ادعای مالکیت آن را می‌کنند. دلیل تمایل کشورهای دیگر این محل برای این منطقه سرشار بودن از منابع طبیعی و محل تقابل خطوط کشتیرانی و نظامی بودن آن است.

پیش از این چاله‌ای به عمق 202 متر در باهاماس عمیق‌ترین چاله آبی رنگ در جهان به شمار می‌رفت که بعد از کشف این حفره این مقام به چشم اژدها اهدا شد. این چاله بزرگ به صورتی است که حتی می‌توان آن را از روی سطح آب نیز تشخیص داد.

پروفسور دانشگاه Ocean University of China، یانگ زوشنگ در مورد این حفره گفته است: تحقیقات زیادی تا به حال برای اندازه‌گیری عمق این حفره صورت گرفته است و تخمین عمق حفره باید از طریق یک سلسله درجه‌بندی‌ها انجام گیرد. به طور مثال، درجه بندی سطح جزر و مد آب، درجه حرارت، مقدار نمک و چگالی آب. اما بدون توجه به نوع درجه‌بندی، عمق این حفره باید بالای 300 متر باشد.

این حفره‌های آبی سطح زمین مانند حفره اژدهها در عصر یخبندان بوجود آمده‌اند. بومیان این منطقه این چاله را برای هزاران سال چاله اژدها می‌نامیدند. محققان عمق این چاله را با استفاده از روبات‌های زیردریایی بررسی کردند و موفق به شناسایی بیش از 20 گونه آبزی جدید شدند. این درحالی می‌باشد که در عمق 100 متری هیچ اکسیژنی در آب وجود ندارد، از این رو انتظار می‌رود بعد از این عمق هیچ موجود زنده‌ای یافت نشود. با دانستن قیمت تور چین به این کشور پر از شگفتی سفر نمایید.

انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 42

به "کشف عمیق ترین حفره جهان در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف عمیق ترین حفره جهان در چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف عمیق ترین حفره جهان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید