طرز تهیه 2 مدل ادویه سمبوسه خوش عطر و خوشمزه

به گزارش تفطن، ادویه در سمبوسه یکی از مهم ترین اجزاء است که می تواند در طعم آن اثرگذار باشد. با ما همراه شوید تا شما را با ادویه سمبوسه و طرز تهیه آن آشنا کنیم.

طرز تهیه 2 مدل ادویه سمبوسه خوش عطر و خوشمزه

به گزارش ، سمبوسه یکی از غذا های مشهور جنوبی است که در آن از ادویه های مخصوص استفاده می شود. به همین خاطر طعم سمبوسه های جنوب با سمبوسه هایی که در منزل تهیه می شود کاملا متفاوت است.

ادویه سمبوسه ترکیبی از چند ادویه است که می تواند عطر خاصی به آن داده و در طعم سمبوسه نیز اثرگذار باشد. معمولا این نوع ادویه ها در منطق سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کشورهایی، چون هند و پاکستان استفاده می شود.

ادویه سمبوسه به صورت آماده در بازار وجود دارد و شما می توانید آن را تهیه کنید. اما اگر می خواهید آن را در منزل به شکل دست ساز آماده کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

این ادویه نیاز به چند نوع ادویه دارد که از مخلوط کردن آن ها، ادویه سمبوسه به دست می آید. سمبوسه به شکل های مختلفی تهیه می شود و ممکن است برخی آن را با گوشت و برخی دیگر آن را با سبزیجات درست کنند.

اما ادویه ای که در انواع مختلف سمبوسه به کار می رود ربطی به نوع سمبوسه نداشته و شما می توانید برای هر نوع سمبوسه از ادویه دلخواه خود استفاده کنید. در ادامه دو نمونه از پرطرفدارترین انواع ادویه سمبوسه را خواهید دید و با روش تهیه آن در منزل آشنا خواهید شد.

آموزش آشپزی؛ از سوسه کباب سیکا و خوراک پیکادیلو مکزیکی تا کاپ کیک خرما خانگی + تصاویر

1/2 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

1/2 قاشق چایخوری زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری ادویه گاراماسالا

1/2 قاشق چایخوری دانه گشنیز آسیاب شده

1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

قبل از هر چیز ذکر این نکته لازم است که شما عزیزان می توانید مواد بالا را به شکل پودر شده از عطاری تهیه کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید. اما اگر می خواهید ادویه سمبوسه شما تازه باشد و عطر بیشتری داشته باشد، بهتر است تمامی مواد را به شکل تازه خریداری کرده و خودتان در منزل آسیاب کنید.

در مرحله اول طرز تهیه ادویه سمبوسه مقدار بسیار کمی روغن داخل یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا دانه های گشنیز را درون ماهیتابه ریخته و به مدت یک دقیقه تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

حالا تمامی مواد را درون آسیاب برقی ریخته و با هم آسیاب کنید تا به شکل پودر و یکنواخت درآیند. ادویه سمبوسه شما آماده است می توانید از آن در پخت سمبوسه های خوشمزه استفاده کنید.

عصاره پوست لیمو ترش

پودر جوز هندی

نعنا خشک

پودر انبه

برای تهیه این نوع ادویه سمبوسه، ابتدا مواد را درون یک ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن ها آزاد شود. حالا تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا ادویه شما حاصل شود.

توجه داشته باشید که می توانید مواد بالا را به شکل تازه از عطاری خریداری کرده و آن ها را آسیاب کنید تا عطر آن ها بیشتر باشد.

حالا که با ترکیبات و روش تهیه ادویه سمبوسه آشنا شدید، نوبت به طریقه مصرف ادویه سمبوسه می رسد. این ادویه نیز مانند ادویه سایر غذا ها به مواد اولیه غذا اضافه می شود. یعنی شما هنگامی که مواد سمبوسه را آماده می کنید، باید این ادویه را اضافه کنید.

البته همانطور که گفته شد، ادویه سمبوسه ربطی به نوع سمبوسه نداشته و شما در سمبوسه با گوشت یا سبزیجات می توانید از این ادویه ها استفاده کنید. اما چیزی که بسیار مهم است، میزان مصرف ادویه سمبوسه است.

باید حواستان باشد که ادویه بیش از حد موجب تلخ شدن غذا می شود. پس حدود 1 الی 2 قاشق چای خوری از این ادویه برای سمبوسه کافی است. می توانید برای اطمینان بیشتر مقدار کمی ادویه اضافه کنید و یک سمبوسه کوچک درست کنید و پس از تست آن، اگر نیاز به ادویه بیشتری بود اضافه کنید.

برخی از ادویه ها در میان غذا های مختلف مشترک هستند و می توان از آن ها در پخت چند نوع غذا استفاده کرد. ادویه سمبوسه نیز به همین شکل بوده و می توان از آن در تهیه انواع پاکورا، سمبوسه، پیراشکی یا فلافل استفاده کرد.

پس از اینکه ادویه سمبوسه درست شد، باید در جای مناسبی نگهداری شود. بهترین مکان برای نگهداری ادویه سمبوسه، جای خشک و خنک است که نور مستقیم خورشید آن جا نفوذ نمی کند.

همچنین باید ادویه سمبوسه را در یک ظرف دردار نگهداری کنید که درب آن محکم بسته شود و هیچ راه نفوذ هوا به آن وجود نداشته باشد. زیرا اگر درب ادویه باز باشد، به مرور زمان مرطوب می شود و عطر خود را از دست می دهد.

اما توجه داشته باشید که عمر مفید ادویه ها برای حفظ عطر اولیه، یک سال است و بیش از این ادویه دیگر عطر اولیه خود را ندارد.

منبع: دلگرم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1891

به "طرز تهیه 2 مدل ادویه سمبوسه خوش عطر و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 2 مدل ادویه سمبوسه خوش عطر و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید